مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

۳۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
  • لیزر مو زائد
  • لیزر حذف مو چگونه است؟

لیزرهای حذف مو نوری را در طول موجی خاص منتشر می کنند که بدون آسیب رساندن به پوست اطراف آن توسط رنگدانه (پیگمنت) در فولیکول مو جذب می شود. نور به انرژی گرمایی تبدیل می شود که به نوبه خود فولیکول مو را غیر فعال می کند تا موهای دیگری تولید نکند.

  • چه چیزی باعث می شود که حذف مو با لیزر ایمن و راحت باشد؟

در طول جلسه درمان از یک سیستم خنک کننده برای محافظت از پوست بیرونی استفاده می شود. نور لیزر از طریق این خنک کننده که بر روی پوست تان قرار می گیرد، ظاهر می شود تا گرمای ساطع شده از شات های لیزر را از بین ببرد.در طول درمان شما حداقل ناراحتی را تجربه می کنید، و بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که احساسی بسیار راحت تر از وکس، الکترولیز و یا حتی موچین دارند!

 

  • چه مناطقی از بدن را می توان با لیزر حذف مو درمان کرد؟

لیزرهای حذف مو می توانند به راحتی هر بخش بدن را درمان کنند، به جز ناحیه ای کوچک در داخل لبه استخوانی چشم.

 

  • آیا برخی از افراد کاندیدهای مناسب تری برای حذف لیزر مو نسبت به دیگران هستند؟

حذف مو با لیزر در افرادی که دارای پوست روشن و موهای ضخیم و تیره (قهوه ای و سیاه) هستند بهتر عمل می کند. البته نتایج فوق العاده ای با افرادی در همه سطوح رنگ پوست و رنگ مو گزارش شده است- حتی بلوند، قرمز و یا موهای قهوه ای روشن! در حالیکه برخی به افرادی که دارای این رنگ موها هستند الکترولیز را توصیه می کنند و برخی دیگر فقط برای کسانی که موهایشان سفید است الکترولیز را توصیه می کنند.

 

تعدادی از عوامل، تعیین کننده طول مدت درمان است. اندازه و توپوگرافی منطقه تحت درمان و همچنین میزان آماده سازی، بر روی زمان درمان تاثیر می گذارند. به عنوان یک قاعده کلی، برای پا و پشت، این زمان به یک ساعت تا یک ساعت و نیم میرسد، در حالی که بالای لب یا شقیقه ممکن است هشت تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. جلو گردن یا زیر بغل می تواند تا حدود ۲۰ دقیقه طول بکشد.

 

  • چرا چند جلسه درمانی لیزر برای پاک کردن ناحیه از موهای زائد و ناخواسته نیاز است؟

مو در چرخه تکرار رشد می کند و تنها در فاز فعال رشد مو حاوی رنگدانه کافی برای جذب انرژی لازم برای غیرفعال کردن فولیکول مو است. هنگامی که مو در فاز خاموش است، رنگدانه کمی داشته یا بدون رنگدانه است و نمی تواند نور لیزر را جذب کند. هنگامی که برای لیزر اقدام می کنید، تمام فولیکول های موی با رشد فعال منطقه درمان غیر فعال می شوند. چند هفته بعد، برخی از موهای خفته شما به فاز فعال می رسند و شما جلسه بعدی را برای غیر فعال کردن این موها نیاز دارید. همانطور که این چرخه تکرار می شود، شما کاهش تعداد موها را احساس خواهید کرد.

 

  • چه تعداد جلسه درمانی حذف موهای زائد با لیزر نیاز دارم؟

اکثر شرکت های لیزر می گویند که برای رسیدن به یک ناحیه بدون مو ، شش تا هشت جلسه درمانی مورد نیاز است. بعضی از افراد پس از چهار جلسه درمانی از نتیجه راضی هستند و اقلیت کوچکی هستند که بیش از هشت جلسه نیاز دارند، اما این تعداد جلسات بسیار کمتر از چیزی است که شما در استفاده از الکترولیز، دیگر روش موثر حذف دائمی مو، نیاز دارید. دیگر روش های حذف موهای زائد، به شما در نهایت یک منطقه عاری از مو نخواهند داد.

 

  • هزینه لیزر حذف مو چیست؟

هزینه لیزر حذف موها بسته به اندازه، پیچیدگی و عوامل دیگر منطقه تحت درمان متفاوت است. این هزینه ها می توانند به صورت ناحیه ای و یا به تعداد شات های مورد نیاز برای آن منطقه حساب شوند. استفاده از پکیج های ناحیه ای و فول بادی و تخفیفی می توانند این هزینه ها را کاهش دهند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیزر حذف مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

بلفاروپلاستی با لیزر دقیقا چگونه کار می کند؟

لیزر استفاده شده در این روش به عنوان یک ابزار برش، درست شبیه به تیغ جراحی عمل کرده و همچنین برای مسدود کردن رگ های خونی به منظور توقف خونریزی نیز به کار گرفته می شود. این امر به این معناست که با هر برش تنها مقدار بسیار کمی از خون از دست می رود، چرا که عروق خونی بلافاصله قبل از شروع خونریزی به وسیله ی لیزر بسته می شوند.

 

فواید بلفاروپلاستی با لیزر در مقایسه با بلفاروپلاستی سنتی چیست؟

سوزاندن و بستن عروق خونی در این روش از دو جهت می تواند به بهبود نتایج بلفاروپلاستی کمک کند. در ابتدا نبود خون اضافه روی ناحیه دید شفاف تری به جراح داده و به همین دلیل نتایج دقیق تری به دست می آید.

پزشکان می توانند در مورد اندازه و محل برش ها و میزان بافتی که باید حذف کنند، بهترین تصمیم را بگیرند و اطمینان حاصل کنند که عمل جراحی پلک به نحو احسن انجام می شود.

در مرحله دوم، از آنجا که خون کمتری از بافت در ناحیه تحت درمان از دست می رود، کبودی و تورم کمتری هم وجود دارد. به طور کلی هز چه خونریزی بیشتری در طی عمل جراحی وجود داشته باشد، کبودی بیشتری ایجاد می شود. جراح می تواند با به حداقل رساندن میزان خونریزی، اطمینان حاصل نماید که میزان تورم و کبودی در کمترین حالت ممکن است.

 

چرا بهتر است که کبودی کمتری داشته باشیم؟

کبودی پس از جراحی نه تنها ناخوشایند به نظر می رسد، بلکه همچنین می تواند بسیار دردناک باشد. هنگامی که موضوع جراحی چشم است، بیماران نمی خواهند احساس کنند که در رینگ بوکس بوده اند و دو چشم سیاه عایدشان شده، بنابراین حداقل کبودی قطعا بهتر است.

مزیت دیگر تورم کمتر این است که نتایج تقریبا بلافاصله دیده می شود. تا زمانی که تورم وجود داشته باشد، تشخیص تغییرات پلک و چشم و به وجود آمدن احساس رضایت از چهره جدید می تواند دشوار باشد. زمانی که مقدار تورم حداقل است، بیماران می توانند نتایج بلفاروپلاستی را تقریبا بلافاصله پس از عمل جراحی مشاهده کنند، که برای افرادی که مشتاق دیدن ظاهر جدید و زیبای خود هستند، ایده آل است.

 

زمان ریکاوری بلفاروپلاستی با لیزر به چه شکل است؟

ریکاوری پس از بلفاروپلاستی زمانی که این روش با لیزر انجام می شود، بسیار سریع تر است. اگر دستورالعمل های جراح پس از بلفاروپلاستی به دقت دنبال شود، بیشتر بیمارانی که بلفاروپلاستی را با لیزر انجام داده اند، می توانند در عرض یک هفته دوباره به زندگی معمول خود بازگردند. در مقایسه ریکاوری بلفاروپلاستی با روش سنتی می تواند دو تا چهار هفته طول بکشد و بیماران باید تا حدود یک ماه برای بازگشت به زندگی عادی خود صبر کنند. برای افرادی که برای بازگشت به کار و زندگی عادی خود عجله دارند، هر چه زمان ریکاوری کمتر باشد بهتر است و در نتیجه بلفاروپلاستی با لیزر می تواند یک انتخاب بی نظیر باشد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی بلفاروپلاستی با لیزر کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

چگونه کاهش وزن سریع داشته باشیم


خلاصه

قطع قندها و نشاسته ها (کربوهیدرات ها) از رژیم غذایی، اشتها و همچنین سطوح انسولین را کاهش می دهد و باعث می شود بدون احساس گرسنگی وزن از دست دهید.

 

پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

وعده های غذایی شما می بایست شامل یک منبع پروتئین، یک منبع چربی، سبزیجات و مقدار کمی کربوهیدرات باشد.

وعده های غذایی به این ترتیب به طور خودکار مصرف کربوهیدرات شما را به میزان توصیه شده ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش می دهد.

منابع پروتئین

  • گوشت: گوشت گاو، مرغ، بره و غیره
  • ماهی و غذاهای دریایی: ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، میگو و غیره
  • تخم مرغ: تخم مرغ کامل با زرده بهترین هستند.

اهمیت مصرف مقدار زیادی از پروتئین نمی تواند نادیده گرفته شود. مصرف پروتئین سوخت و ساز بدن را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش می دهد.

رژیم های دارای پروتئین بالا همچنین می توانند میل و افکار وسواسی در مورد غذا را به میزان ۶۰ درصد کاهش دهند و میل شما برای مصرف اسنک های شبانه را به نصف کاهش دهند و احساس سیری کافی برای شما ایجاد کنند و به طور خودکار ۴۴۱ کالری کمتری در روز مصرف می کنید – فقط با اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی.

پروتئین هنگامی که بحث کاهش وزن است، پادشاه مواد مغذی است.

  • سبزیجات کم چرب
  • کلم بروکلی
  • گل کلم
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی ها
  • کلم برگ
  • جوانه های کلم بروکسل
  • کلم
  • برگ چغندر
  • کاهو
  • خیار

بدون نگرانی بشقاب خود را با این سبزیجات کم کربوهیدرات پر کنید. شما می توانید مقدار زیادی از این سبزیجات را بدون تجاوز از ۲۰-۵۰ کربوهیدرات خالص در روز بخورید.

رژیم غذایی که بیشتر بر پایه گوشت و سبزیجات قرار دارد حاوی تمام فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارید.

منابع چربی

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره

در روز ۲-۳ وعده غذایی بخورید. اگر بعدازظهر احساس گرسنگی می کنید، یک وعده غذایی چهارم اضافه کنید.

از خوردن چربی نترسید زیرا تلاش برای انجام هر دو رژیم کم کربوهیدرات و کم چربی بطور همزمان یک دستور غذایی است که شکست می خورد. این کار باعث می شود شما احساس بدبختی کنید و برنامه را رها کنید.

خلاصه

هر وعده غذایی را از یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات کم کالری پر کنید. اینکار شما را در محدوده ۲۰-۵۰ گرم کربوهیدرات قرار داده و به میزان قابل توجهی میزان گرسنگی شما را کاهش می دهد.

 

 ۳ بار در هفته وزنه برداری کنید

ضروری نیست که حتما در این روش ورزش کنید، اما انجام ورزش توصیه می شود. بهترین گزینه این است که ۳-۴ بار در هفته به باشگاه بروید. گرم کنید و وزنه بلند کنید. اگر به تازگی رفتن به باشگاه را شروع کرده اید، از مربی مشاوره بگیرید.

با بلند کردن وزنه، شما کالری زیادی را می سوزانید و وزنه برداری مانع از کاهش متابولیسم بدن شما می شود، که یکی از عوارض جانبی رایج در هنگام کاهش وزن است.

مطالعات بر روی رژیم های کم کربوهیدرات نشان می دهد که حتی می توانید در هنگام از دست دادن چربی، مقداری عضله سازی داشته باشید.

اگر بلند کردن وزنه گزینه ی مناسبی برای شما نیست، تمرینات هوازی مانند راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا کردن کافی است.

خلاصه

بهترین کار این است که تمرینات مقاومتی مانند وزنه برداری را انجام دهید. اگر وزنه برداری یکی از گزینه های مناسب برای شما نیست، تمرینات هوازی نیز موثر هستند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاهش وزن سریع کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

حرکت قیچی

لاغری موضعی ران

دراز بکشید و دست های خود را پشت سرتان قرار دهید و کمی آن را بلند کنید. هر دو پا را بلند کنید و صاف نگه دارید. حالا آنها را به صورت عمودی بالا و پایین ببرید. ۱۵ بار با هر دو پا تکرار کنید.

اسکوات

لاغری موضعی ران

این حرکت را فقط پس از کاهش وزن ران انجام دهید، زیرا حرکت کامل عضله سازی است. اگر بدون اینکه چربی سوزی انجام شود این حرکت را انجام دهید پاها کاملا ضخیم خواهند بود. شانه هایتان را در حالت استراحت قرار دهید و پاهای خود را باز کنید، انگشتان پا را به سمت بیرون خم کنید. بالا تنه را صاف نگه دارید و حالت نشسته به خود بگیرید. ۵ تا ۱۰ ثانیه صبر کنید و آن را ۱۰ بار تکرار کنید.

تمرینات پرشی

لاغری موضعی ران

تمرینات پرشی می تواند برای لاغری ران ها ایده آل باشد. پنج روز در هفته حداقل نیم ساعت به تمرینات پرشی برای کاهش وزن قسمت های پایین بدن کمک می کند.

دویدن

لاغری موضعی ران

دویدن ران ها را لاغر کرده و به پاها تغییر شکل می دهد. این ورزش اندازه عضلات را کم می کند و چربی اضافی را می سوزاند. دویدن در یک سطح صاف به لاغری ران ها کمک می کند.

تمرینات هوازی

لاغری موضعی ران
تمرینات هوازی می تواند به سوختن چربی  داخل ران ها  و دیگر قسمت های بدن کمک کند. ورزش هایی مانند کوهنوردی، پیاده روی، دویدن، رقص، ریتم قلب را افزایش می دهد. می توانید به مدت ۵ روز در هفته حداقل ۴۵ دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید.
برای مطالعه مطلب کامل بر روی لاغری موضعی ران کلیک کنید.
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

شرح

درمان های حلال چربی از تزریق یک ماده طبیعی برای کمک به حذف چربی های سرسخت بدن که به راحتی توسط رژیم غذایی یا ورزش از بین نمی روند، استفاده می نماید. درمان مزوتراپی چربی سوز برای کاهش میزان رسوبات چربی محلی، همراه با بازسازی و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست بسیار موثر است. مناطقی که با استفاده از تزریق درمان می شوند، عبارتند از: زانو، ران، باسن، شکم و غبغب. جهت افزایش اثر، این محصول می تواند با محلول Booster Body ترکیب شود.

ارائه

در هر بسته ۱۰ آمپول ۵ میلی لیتری

عناصر فعال

  • لسیتین هیدروژنه GF (فسفاتیدیل کولین) کارنیتین، اولیگوپپتید-۲  (CG-IGF1)
  • لسیتین هیدروژنه PT (فسفاتیدیل کولین) کارنیتین، دکاپپتید-۴ (CG-IDP2)

نحوه استفاده

۱ جلسه در هفته و یک آمپول برای هر جلسه

تاریخ انقضا

۲ سال از تولید

مهلت مصرف پس از باز شدن

برای ۵ روز در یخچال پایدار است

 

  • Dermaheal HL – محلولی برای درمان ریزش مو

 

شرح

مزوتراپی پیشگیری از ضد ریزش مو، به منظور بهبود ریزش مو و آلوپسی برای هم مردان و هم زنان بکار می رود. مزوتراپی، رشد مو را با احیای فولیکول های مو و افزایش گردش خون تحریک می نماید. مشکلات پوست سر را بهبود می بخشد و ضخامت و پرپشتی موها را افزایش می دهد. فولیکول های مو را تحریک و تقویت می کند. مزوتراپی همچنین رطوبت و مواد مغذی را به مو و پوست سر می رساند.

ارائه

در هر بسته ۱۰ آمپول ۵ میلی لیتری

عناصر فعال

  • GF اولیگوپپتید-۲  (CG-IGF1)، sh پولی پپتید-۱ (CGbFGF)، sh پولی پپتید-۹ (CG-VEGF)
  • مس تریپپتید-۱، ۱۴ ویتامین، ۲۴ اسیدهای آمینه، ۴ ماده معدنی، ۳ کوآنزیم، ۴ اسید نوکلئیک،

۲ عامل کاهش دهنده.

  • PT دکاپپتید-۴ (CG-IDP2)، استیل دکاپپتید-۳ (Rejuline)، اولیگوپپتید- (CG-Keramin1) 41،
  • مس تریپپتید-۱، ۱۳ ویتامین، ۲۴ آمینو اسید، ۵ ماده معدنی، ۴ کوآنزیم، ۴ اسید نوکلئیک،

نحوه استفاده

۱ جلسه در هفته و یک آمپول برای هر جلسه

تاریخ انقضا

۲ سال از تولید

مهلت مصرف پس از باز شدن

برای ۵ روز در یخچال پایدار است

 

  • Dermaheal SB – روشن کننده پوست

 

شرح

مزوتراپی روشن کننده پوست درماهیل برای کاهش و جلوگیری از هایپرپیگمنتیشن و مبارزه با لکه های سن به کار می رود. این فرمول حاوی آربوتین کپسوله شده و عصاره شیرین بیان است که با مهار آنزیم تیروزیناز به طور مؤثر از تبدیل L-DOPA به ائوملانین و فئوملانین جلوگیری می نماید. این محصول برای روشن کردن پوست و جلوگیری از هایپرپیگمنتیشن های آینده عمل می کند و پوستی نرم و صاف بر جای می گذارد.

مشکلات درمان شده:

  • آسیب های ناشی از آفتاب
  • لکه های آفتاب
  • کک و مک
  • تن پوست غیرهمگون

ارائه

در هر بسته ۱۰ آمپول ۵ میلی لیتری

عناصر فعال

  •  PTپنتاپپتید-۱۳ (CG-ASP) ، اولیگوپپتید (CG-TGP2) 34-، اولیگوپپتید (CG-Glamerin) 50-،
  • اسید اسکوربیک ۳-اتیل، آربوتین، عصاره ریشه شیرین بیان (Licorice)

نحوه استفاده

۱ جلسه در هفته و یک آمپول برای هر جلسه

تاریخ انقضا

۲ سال از تولید

مهلت مصرف پس از باز شدن

برای ۵ روز در یخچال پایدار است

برای مطالعه مطلب کامل بر روی مزوتراپی درماهیل کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

معرفی مزوتراپی AnubisMed

پپتیدهای زیست-تقلید کننده چه هستند و دلیل اهمیت آنها چیست؟

برای درک مزایای پپتیدهای زیست-تقلید کننده مهم است که بدانید پپتید زیست-تقلید کننده چیست. در ابتدا کلمه زیست-تقلید کننده به معنای روشی دست ساخته ی انسان (مصنوعی) است که می تواند یک فرآیند بیوشیمیایی، ماده، دستگاه یا سیستم را که در طبیعت وجود دارد را تقلید کند. پپتیدها حاوی یک زنجیره اسید آمینه هستند. اسیدهای آمینه از موادی ساخته شده اند که عناصر کلیدی آن: کربن، اکسیژن، هیدروژن و نیتروژن است. اسید آمینه ها بلوک های ساختمانی پروتئین را می سازند که عملکرد های مختلفی را انجام می دهند. اسیدهای آمینه برای زندگی سلول واقعا ضروری هستند. پروتئین ها به زنجیرهای پپتیدها متصل می شوند.

بنابراین به سادگی پیتیدهای زیست-تقلید کننده ضروری هستند چرا که عملکرد عوامل رشد در پوست را تقلید می کنند؛ پیتیدها به عنوان پیامرسان عمل کرده و ارتباط اپیدرم با درم را ارتقا می دهند. پیتید زیست-تقلید کننده با افزایش این ارتباط، به جلوگیری از آسیب رسیدن به فیبرهای الاستین و کاهش میزان کلاژن کمک می کند. این پپتیدهای زیست-تقلید کننده تکرار شرایط بیولوژیکی که در پوست جوان و سالم تر یافت می شود را امکان پذیر کرده و در نتیجه موجب نتایج مؤثرتر و کارآمدتر در زمان کوتاه می شود.

 

ASR

ASR یک کوکتل ضد پیری با محتوای بالای اسید هیالورونیک و بیش از ۵۰ عامل فعال برای افزایش تکثیر سلولی و سنتز ECM (ماتریکس خارج سلولی) است. ASR الاستیسیته را بهبود می بخشد، علائم های پیری را اصلاح می کند، و باعث می شود نرمی و انعطاف پذیری پوست افزایش یابد.

مواد تشکیل دهنده:

اسید هیالورونیک، تری پپتید مس-۱، GF sh-Oligopeptide-1 (CG-EGF)، Sh-Oligopeptide-2 (CG-IGF1)، Sh-Polypeptide-1 (CG-bFGF)، Sh-Polypeptide-2 (CG-TRX)، ۱۴ ویتامین، ۲۴ آمینو اسید، ۵ ماده معدنی، ۴ کوآنزیم، ۳ اسیدهای نوکلئیک، گلوتاتیون.

 

ASB

برای بیماران مبتلا به هایپرپیگمنتیشن، لکه های سن یا پوست کدر، ASB یک راه حل موثر است که باعث بهبود، روشن شدن، تنظیم تناژ و افزایش شفافیت پوست می شود. ASB با مهار آنزیم تیروزیناز و کاهش تولید ملانین و جلوگیری از پیگمنتیشن عمل می کند.

 

مواد تشکیل دهنده:

Oligopeptide-34، Sh-Polypeptide-2 (CG-TRX)، ویتامین C، ویتامین B3، آربوتین، عصاره قارچ ماتسوتاکه، شیرین بیان چینی، عصاره ریشه شیرین بیان، مواد معدنی، گلوتاتیون.

 

AHL

AHL محلول ضد ریزش مو است که فولیکول های مو را تغذیه و تحریک می کند. هر عنصر نقش مهمی در بازسازی پوست سر دارد. AHL گردش خون را بهبود می بخشد که به نوبه خود باعث افزایش سطح مواد مغذی ای می شود که فولیکول را تغذیه می کنند و ساقه ی مو را تقویت می کند تا حجم و ضخامت آن افزایش یابد. این کوکتل در کاهش سرعت ریزش مو و جلوگیری از ریزش مو در هنگام تحریک رشد جدید بسیار موثر است. AHL گزینه ی مناسبی برای هر دو بیماران مرد و زن است.

 

مواد تشکیل دهنده:

Tripeptide-1، Sh-Polypeptide-1 (CG-bFGF) ، Sh-Polypeptide-9 (CG-VEGF) ، Sh-Oligopeptide-2 (CG-IGF1) ، ۱۴ ویتامین از جمله بیوتین.

 

ALR

ALR یک کوکتل کاهش دهنده چربی است که به طور موثر باعث تخریب سلولیت و رسوبات چربی محلی می شود، سموم را حذف می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و یک اثر تخلیه فشرده را فراهم می کند. ALR باعث تقویت کلاژن و الاستینی می شود که به تغییر شکل بدن کمک می کنند.

 

مواد تشکیل دهنده:

L-کارنیتین، کافئین، سنتلا آسیاتیکا، عصاره کنگر فرنگی، اسیدهای آمینه و چای سبز.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی مزوتراپی آنوبیس مد کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

علت ریزش مو چیست؟

اول، پزشک یا متخصص پوست سعی خواهد کرد علت اصلی ریزش مو را تعیین کند. شایع ترین علت ریزش مو، طاسی الگوی مردانه یا زنانه است. اگر سابقه خانوادگی طاسی دارید، ممکن است این نوع از ریزش مو را داشته باشید. هورمون های خاص جنسی می توانند باعث ریزش موی ارثی شوند. این  اتفاق ممکن است در اوایل بلوغ آغاز شود.

در برخی موارد، ریزش مو ممکن است با توقف ساده در چرخه رشد مو رخ دهد. بیماری های جدی، جراحی یا  آسیب های روحی می تواند باعث ریزش مو شود. با این حال، موهای شما معمولا بدون درمان شروع به رشد مجدد می کنند.

تغییرات هورمونی در ارتباط با بارداری، زایمان، قطع مصرف قرص های پیشگیری از بارداری و یائسگی می توانند باعث ریزش مو شوند. بیماری هایی که می تواند باعث ریزش مو شود عبارتند از: بیماری تیروئید، آلوپسی آرئاتا (یک بیماری خودایمنی که به فولیکول مو می زند) و عفونت های پوست سر مثل کچلی. بیماری هایی که موجب زخم شدن می شوند، مانند لیکن پلان و برخی از انواع لوپوس، می تواند باعث ریزش موی دائمی شود.

ریزش مو می تواند به علت داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان، فشار خون بالا، التهاب مفصل، افسردگی و مشکلات قلبی باشد. یک شوک فیزیکی یا عاطفی ممکن است باعث ریزش مو قابل توجه شود. نمونه هایی از این نوع شوک شامل مرگ اعضای خانواده، کاهش وزن شدید یا تب بالا است. افراد مبتلا به تری کچلیلومیا (اختلال ریزش مو) مجبورند موهای خود را، معمولا از سرشان، ابروها یا مژه ها بکشند. ریزش مو می تواند به دلیل مدل مو باشد که با کشیدن بسیار محکم مو به فولیکول ها فشار می آورد. یک رژیم غذایی عاری از پروتئین، آهن و دیگر مواد مغذی می تواند موجب ریزش مو شود.

ریزش مو چیست، علل و روش تشخیص آن

چگونه ریزش مو تشخیص داده می شود؟

ریزش مو دائمی اغلب نشان دهنده یک مشکل در سلامتی است. پزشک یا متخصص پوست می تواند علت ریزش موی شما را براساس یک معاینه فیزیکی و سابقه پزشکی تعیین کند. در بعضی موارد تغییرات ساده غذایی ممکن است همراه با تغییر داروهای تجویزی کمک کند.

اگر متخصص پوست شما به بیماری خود ایمنی یا پوستی شک کند، ممکن است از روی پوست سر نمونه برداری کند. این امر با برداشتن بخش کوچکی از پوست با دقت زیاد برای انجام تست های آزمایشگاهی انجام می پذیرد. مهم این است که در نظر داشته باشید که رشد مو یک فرایند پیچیده است، بنابراین ممکن است تعیین دقیق علت ریزش موی شما زمان گیر باشد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی علل ریزش مو کلیک کنید.
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

پلاسما غنی از پلاکت (PRP)

برای انجام پی آر پی پزشک مقداری از خون شما را می گیرد و با سانترفیوژ و چرخاندن آن پلاکت ها را از بقیه سلول ها جدا می نماید و سپس پلاکت ها را به قسمت مایع خون شما (پلاسما) می رساند. چرا این موضوع حائز اهمیت است؟ به این دلیل که پلاکت ها دارای صدها پروتئین اختصاصی به نام فاکتورهای رشد هستند که به بهبود بدن کمک می کنند.

از آنجایی که پلاسمای غنی از پلاکت دارای پلاکت های بیشتری نسبت به خون معمولی است، اغلب برای درمان زخم، پارگی تاندون و درد آرتریت استفاده می شود.

در حال حاضر بعضی از پزشکان از پی آر پی برای درمان ریزش مو استفاده می کنند. پزشکان پی آر پی را با یک سوزن کوچک به پوست سر تزریق می کنند. ایده روش پی آر پی این است که عوامل رشد به ایجاد یا تحریک فولیکول های مو کمک می کنند.

هنوز هیچ روند استانداردی وجود ندارد. پزشک شما ممکن است با سه جلسه درمان را شروع کند. پس از چند ماه موهای شما ضخیم تر و پرتر از قبل می شود. در یکی از مطالعات انجام شده اکثر افراد از نتایج راضی بودند و گفتند که موهای آنها بهبود یافته است. ۶ ماه بعد هنگامی که رشد موها شروع به کاهش می کند، ممکن است به تکرار درمان نیاز داشته باشید.

عوارض جانبی برای پی آر پی وجود ندارد، هر چند برخی از افراد می گویند که تزریق ها حتی با وجود بی حسی دردناک هستند.

برخی از پزشکان از PRP در طی پیوند مو استفاده می کنند تا رشد مو را تحریک کنند یا به درمان های دیگر کمک کنند.

آزمایشات انجام شده  PRPرا به عنوان درمانی امیدوار کننده برای ریزش مو معرفی کرده اند، اما هنوز مشخص نیست که ماندگاری اثرات این درمان چه مدت است.

البته باید توجه داشت که پی آر پی در واقع روشی برای درمان ریزش مو نیست، روش های شناخته شده برای مقابله با ریزش مو روند ریزش را آهسته می کنند و موهایی که در فاز خواب هستند را بیدار می کنند.

هیچ کدام از درمان های شناخته شده باعث ایجاد فولکول جدید مو نمی شود، این روش ها تنها می توانند فولکول های موجود مو را تقویت کرده و موجب بهینه سازی عملکرد آنها شوند. پس نباید از روش های درمانی ریزش مو انتظار معجزه داشته باشید. این روش ها تنها به حفظ و تقویت فولکول های موجود مو کمک می نمایند.

بیمارانی که دچار بیماری های خود ایمنی یا هورمونی هستند کاندید مناسبی برای روش پی آر پی نیستند.

از آنجا که در این روش درمانی خون خود بیمار را مجددا به بدن وی تزریق می نمایند باعث انتقال بیماری از این طریق نمی شود.

روش های غیر جراحی درمان ریزش مو

درمان با لیزر کم توان (LLLT)

نحوه ی عملکرد لیزر کم توان برای مبارزه با ریزش مو به طور دقیق مشخص نیست. ممکن است که درمان با لیزر کم توان باعث افزایش رشد فولیکول های مو شود، سرعت تولید سلولهای سرطانی را افزایش دهد، یا عملکرد سلول ها را بهبود بخشد.

لیزرهای کم توان گرم نمی شوند، درد ندارند و همچنین نمی توانند باعث سوختگی بافت شوند. لیزرهای کم توان باعث افزایش جریان خون به ریشه های مو می شوند، و مواد مغذی و انرژی لازم برای رشد مو را تامین می کنند.

شما می توانید درمان لیزر کم توان را در مطب پزشک و یا در منزل با استفاده از شانه ی لیزری، هدبند و کلاه ایمنی ای کوچک انجام دهید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی درمان ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

 

هایپوپیگمنتیشن می تواند ناشی از:

  • آسیب قبلی به پوست، مانند تاول، زخم، سوختگی، قرار گرفتن در معرض یک ماده شیمیایی یا عفونت پوستی
  • شرایط التهابی پوستی که شفا یافته اند (مانند درماتیت آتوپیک یا پسوریازیس)
  • شرایط ارثی نادر

 

هایپرپیگمنتیشن چیست؟

هایپرپیگمنتیشن معمولا ناشی از مقدار غیرمعمول بالای ملانین است، اما گاهی اوقات از طریق رسوب سایر مواد رنگدانه ای که به طور معمول در پوست وجود ندارد، ایجاد می شود. پوست تیره رنگ تر و گاهی اوقات دارای رنگی متفاوت از حالت طبیعی است. لکه های تیره تری روی پوست دیده می شوند. هایپرپیگمنتیشن ممکن است به دلایل زیر ایجاد شود:

  • اختلالاتی که سبب التهاب می شوند: بعد از اینکه فرد التهاب پوست را تجربه کند، مناطق پوستی می توانند تیره شوند.
  • داروها : بعضی از داروها، مانند داروهای ضد مالاریا می توانند باعث هایپرپیگمنتیشن شوند.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید : بدن برای محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از حد، ملانین بیشتری تولید می کند.
  • ملاسما: لکه های تیره تر پوست می توانند زمانی ایجاد شوند که تغییرات هورمونی رخ می دهد.

هایپرپیگمنتیشن یک بیماری شایع پوستی است. این بیماری روی تمام افراد و همه مدل پوست تاثیر می گذارد.

برخی از اشکال هایپرپیگمنتیشن، از جمله ملاسما و لکه های آفتاب، بیشتر در مناطق پوستی که در معرض آفتاب قرار می گیرند از جمله صورت ، بازو و پاها رخ می دهند.

نوع دیگری از هایپرپیگمنتیشن پس از آسیب یا التهاب پوستی مانند بریدگی، سوختگی، آکنه یا لوپوس ایجاد می شود. این نوع می تواند در هر جایی از بدن رخ دهد.

هایپرپیگمنتیشن در بعضی از مناطق پوست معمولا بی ضرر هستند، اما گاهی اوقات ممکن است بیانگر شرایط پزشکی دیگری باشند.

 Ù‡Ø±Ø¢Ù†Ú†Ù‡ در مورد هایپرپیگمنتیشن یا لک های پوستی باید بدانید

برای جلوگیری از ایجاد هایپرپیگمنتیشن و یا جلوگیری از دائمی شدن آن:

از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. از کرم ضد آفتاب با SPF 30 و یا بالاتر برای محافظت از پوست و یا جلوگیری از تیره تر شدن هایپرپیگمنتیشن استفاده کنید.

از دستکاری در پوست اجتناب کنید. برای جلوگیری از تشکیل هایپرپیگمنتیشن پس از آسیب دیدگی از دستکاری اسکاب زخم یا آکنه خودداری کنید.

 

انواع و نشانه ها

در زیر رایج ترین انواع هایپرپیگمنتیشن و علائم آنها بررسی شده است:

 

لکه های سن

همچنین به نام لکه های کبدی یا لنتیجی ها شناخته می شوند.

علائم: لکه های قهوه ای، برنزه و یا نقاط سیاه که در اثر قرارگیری در معرض نور خورشید روی پوست ظاهر می شوند.

 در کجای بدن ایجاد می شوند؟ معمولا روی صورت و دست و یا در ناحیه های که در معرض نور خورشید قرار گرفته اند.

روی چه افرادی تاثیر می گذارد؟ لکه های سن معمولا در افراد مسن و  پس از قرارگیری بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد می شوند.

 

ملاسما

همچنین به نام کلوسما یا “لکه حاملگی” شناخته می شوند.

علائم: لکه های بزرگ تیره تر پوست

در کجای بدن ایجاد می شوند؟  اغلب روی پیشانی، صورت و شکم ظاهر می شوند.

روی چه افرادی تاثیر می گذارد؟  زنان، افرادی که باردار هستند یا قرص های ضد بارداری مصرف می کنند و افرادی که دارای پوست تیره تر هستند، احتمال بیشتری برای ابتلا به ملاسما دارند.

 برای مطالعه مطلب کامل بر روی لک های پوستی کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

 

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد تزریق بوتاکس

بررسی وضعیت درمان و سلامتی

درمان برای پوست نیز باید قبل ازعمل شناخته شود. باید توسط متخصص مشخص شود که کدام روش درمان اعمال شده و چقدر موثر است. به این ترتیب، مناسب ترین روش برای درمان چین و چروک ها می تواند تعیین شود. علاوه بر این، وضعیت سلامت عمومی بیماران باید خوب  باشد و نباید حتی سرماخوردگی داشته باشند.

 

آماده سازی برای درمان

پس از اتمام آزمایشات، برای روش درمان تصمیم گیری می شود. روز درمان تعیین می شود و بیماران در مورد آنچه باید انجام دهند مطلع می شوند. در روز درمان، هم بیمار و هم متخصص باید آماده حضور داشته باشند.

 

آمادگی تیم برای انجام درمان

آمادگی تیم برای انجام عملیات مهم است. تمام تجهیزات مورد نیاز برای درمان باید در دسترس باشد. مقدار دارو و کرم های بی حسی که توسط متخصص استفاده می شود باید تنظیم شود.

 

آماده سازی دستگاه های درمان

دستگاه های مورد استفاده در درمان باید آماده سازی شوند. همراه با آمپول های یک بار مصرف که در درمان استفاده می شود، داروها و سایر ابزارها باید در دسترس و در جهت کار باشد.

 

تغذیه قبل از درمان و رژیم غذایی

برای افزایش تولید کلاژن بر روی صورت قبل از درمان می تواند برنامه غذایی ویژه مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه باید یک هفته قبل آغاز شود. مواد مغذی حاوی اسید آمینه و ویتامین C باید با توصیه متخصص و با وعده های غذایی مشخص شده، مصرف شود.

 

تعیین روش درمان و سازگاری با بیمار

از روش درمان چین و چروک بر اساس ساختار پوست بیمار و شرایط  تضعیف شده و چین و چروک در قسمت مورد نظر استفاده می شود. درباره این روش، اطلاعات دقیق توسط متخصص به بیمار داده می شود. بعد از هماهنگی با بیمار، روز و ساعت برای درمان تعیین می شود.

 

توضیح مراحل درمان

درمان چین و چروک در یک جلسه انجام نمی شود. برای موفقیت درمان و اثربخشی دراز مدت چندین جلسه باید مورد استفاده قرار گیرد. این اطلاعات توسط  متخصص شما به طور کامل ارائه می شود. اطلاعاتی از قبیل مدت زمان انجام روش درمان، تعداد جلسات انجام شده قبل از درمان، مشخص شده و به بیمار اطلاع داده می شود.

 

شروع درمان

بعد از تمام این مراحل، روز درمان تعیین می شود و جلسات در روز و زمان تعیین شده آغاز می شود.

 

پس از درمان چین و چروک

پس از درمان چین و چروک دوره بهبودی وجود ندارد. بنابراین، بیماران می توانند بلافاصله به زندگی عادی خود بازگردند. اثرات جانبی کوتاه مدت و عوارض به ندرت دیده می شود و در یک زمان کوتاه درمان می شود.

 

روز درمان

در روزی که درمان چین و چروک اعمال می شود، برخی از عوارض جانبی دیده می شود، اما این ها کوتاه مدت هستند و خود به خود بهبود می یابند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی تزریق بوتاکس کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه