مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از آسیب هایی که به مرور زمان به کم پشتی و حتی کچلی بخش هایی از سر منجر می شود؛ نازک شدن موها است. این پدیده در برخی از افراد به مرور زمان و با افزایش سن رخ می دهد و تا حدی نیز طبیعی به نظر می رسد. با این حال اگر روند این امر بسیار سریع باشد یا در سنین جوانی بروز پیدا کند؛ نگران کننده خواهد بود.

با توجه به اینکه کاشت مو در سال های اخیر به عنوان یک راه حل قطعی جهت درمان ریزش و کچلی مو پیشنهاد می شود؛ افرادی که با مشکل کم مویی روبرو هستند؛ به این عمل روی می آورند. البته هر عمل جراحی با عوارض جانبی همراه است.

ما در این نوشته قصد داریم درخصوص اینکه گفته می شود کاشت مو باعث نازکی موها شود و اینکه این مسئله تا چه اندازه صحت دارد و در چه مواردی احتمال بروز آن بیشتر می شود؛ مطالبی را به اطلاع شما برسانیم.

 

آیا ممکن است کاشت مو، موها را نازک تر کند؟

کاشت مو در افراد مبتلا به نازکی مو

به طور معمول چنین فرض می شود که این عمل برای افرادی مناسب است که در حال حاضر در قسمت های زیادی از سر دچار طاسی شده اند یا اینکه یک الگوی خاص کچلی در آن ها شروع به شکل گیری است. این فرض درست به نظر می رسد؛ اما باید بدانید در مواقعی که موهای بخشی از سر به دلایل مشخص یا نامشخصی دچار نازکی می شوند؛ پزشکان قادر هستند که از روش کاشت فولیکول جهت درمان بخش آسیب دیده استفاده کنند. تا اینجا بنظر می رسد که این روش حتی مشکل نازکی موها را برطرف می کند اما چه اتفاقی می افتد که افراد در اثر کاشت مو دچار نازکی مو می شوند؟

در ادامه عوامل موثر در بروز این مشکل را بررسی می کنیم:

۱-    عوامل زمینه ای

پیش از اینکه این عمل جراحی انجام شود؛ شخص کاندید را باید از نظر ابتلا به بیماری های زمینه ای که موجب ریزش یا نازکی موی سر می شود بررسی کنند. مهم ترین بیماری ها در این خصوص آلوپسی، مشکلات تیروئیدی و عفونت است. مصرف برخی داروها نیز امکان دارد که سبب بروز چنین مشکلاتی شود.

در صورتی که شخص هر یک از این مشکلات را داشته باشد؛ حتی پس از انجام عمل جراحی مشکل ریزش مو و نازکی برطرف نخواهد شد و به قوت خود باقی خواهد ماند. بنابراین به نظر می رسد که در این مورد کاشت مو تاثیری در نازکی مو ندارد و این سطح سلامت بدن شخص است که مشکل ساز می شود.

بنابراین پزشک باید پیش از انجام عمل این عوامل را شناسایی کند و درصدد رفع آن ها بربیاید. در مواقعی که این مشکلات به هر دلیلی رفع نمی شود؛ باید به شخص اطلاع داده شود که کاندید مناسبی جهت انجام این عمل نیست. البته لازم به ذکر است که حتی در صورت عدم وجود چنین مشکلاتی بدن و سلامت فرد را باید از نظر وجود اختلالات خونی که موجب بروز مشکل در هنگام عمل می شود نیز بررسس کنند. در نهایت پس از انجام تمامی این آزمایشات و دریافت تاییدیه لازم روند اجرای عمل جراحی برای شخص آغاز خواهد شد.

۲-   عدم ضخامت مناسب مو در ناحیه اهداکننده

در هر دو روش کاشت مو (FUE و FUT) بخشی از سر که موهای ضخیم و مقاومی دارد و دچار کچلی نشده است؛ به عنوان ناحیه اهداکننده انتخاب می شود. این بخش در اکثر افراد در پشت و طرفین سر است. به این دلیل که اکثر افراد در بالای سر دچار کچلی می شوند و در بخش های دیگر سر خود موهای ضخیم و پرپشتی دارند.

نکته حائز اهمیت این است که به دلیل انتخاب فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده، موهای کاشته شده پس از اینکه رشد کنند؛ کیفیتی مشابه همان ناحیه را خواهند داشت. این موضوع اهمیت انتخاب درست ناحیه اهداکننده را نشان می دهد. بنابراین اگر فولیکول های موی کاشته شده کیفیت و ضخامت مناسبی نداشته باشند؛ به احتمال زیاد کاشت مو موجب رویش موهای نازک و بی کیفیت خواهد شد.

البته باید بدانید که این مسئله قابل پیشگیری است و اگر پزشک مناسب و حاذقی را جهت انجام این عمل انتخاب کنید؛ احتمال بروز این مشکل بسیار پایین خواهد بود.

آیا ممکن است کاشت مو، موها را نازک تر کند؟

۳-  روند طبیعی رشد مو

باید به شخص توضیح داده شود که انتظارات معقول و درستی از این عمل داشته باشد. به این دلیل که بلافاصله پس از عمل جراحی شخص با خرمنی از موی پرپشت و ضخیم مواجه نخواهد شد. البته بهره مندی از موهای زیبا به زمان احتیاج دارد؛ اما در هر صورت شما هرگز پس از کاشت مو به زمانی که بسیار جوان بودید باز نخواهیدگشت.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

پس از گذر از سن ۳۵ سالگی، حدود دو سوم آقایان درجاتی از ریزش مو را تجربه خواهندکرد. این آمار در سن پنجاه سالگی به ۸۵ درصد خواهد رسید. البته آقایان تنها افرادی نیستند که درگیر این مسئله می شوند. بیش از نیمی از خانم ها نیز دچار ریزش مو هستند که این مشکل با افزایش سن بیشتر خواهد شد.

با وجود این آمار، طبیعی به نظر می رسد که افراد زیادی به دنبال مناسب ترین روش کاشت مو باشند. متاسفانه در این خصوص راه حل های زیادی وجود دارند که تنها عملکرد آن ها خالی کردن حساب بانکی شما است و اثربخشی خاصی ندارند.

با این وجود، در سال های اخیر پیشرفت بسیاری در این زمینه شکل گرفته است و راه حل هایی ابداع شده اند که بیماران را به نتایج دلخواه می رساند. ممکن است که مشکل ریزش مو شما نیازی به جراحی نداشته باشد و با درمان دارویی رفع شود.

با این حال در برخی موارد تنها راه حل انتخاب مناسب ترین روش کاشت مو است. با توجه به اینکه دو روش کلی برای عمل جراحی کاشت مو وجود دارد؛ انتخاب مناسب ترین روش یک چالش بزرگ محسوب خواهد شد. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که بهترین روش را جهت کاشت مو به شما معرفی کنیم.

انتخاب مناسب ترین روش کاشت مو

برای افرادی که ریزش مو در آن ها آنقدر زیاد است که منجر به بروز کچلی در بخش زیادی از سر شده است و مشکل آن ها با درمان های دارویی مرتفع نمی شود؛ جراحی کاشت مو به عنوان یک راه حل اساسی جهت بازگرداندن رشد طبیعی و ماندگار مو پیشنهاد می شود.

امکان دارد که با شنیدن نام جراحی دچار استرس شوید و از درد و خونریزی احتمالی در این زمینه بترسید. با این وجود پیشرفت های مختلفی که در این سال ها رخ داده است و سهولت بسیاری را برای بیماران در پی داشته است. هر دو روشی که جهت کاشت مو استفاده می شوند (یعنی FUT و FUE)؛ اگر به درستی و روی شخص مناسبی انجام شوند؛ اثربخشی قابل توجهی خواهند داشت.

اما مناسب ترین روش کاشت مو کدام یک از این دو شیوه است؟ برای این منظور مشکل ریزش مو و طاسی افراد را از نقطه نظرهای مختلف بررسی می کنیم و مورد مناسب را در هر تیتر پیشنهاد خواهیم داد.

ریزش موی شدید یا فضای بدون موی وسیع

پیش از اینکه برای شخصی که دچار این مشکل است؛ عمل جراحی مناسب را معرفی کنیم؛ باید یک پیش زمینه در این خصوص داشته باشید که پیشنهاد را بپذیرید. در روش FUT که نسبت به روش دیگر قدیمی تر است؛ از بخشی از سر که موهای متراکم و ضخیمی دارد؛ یک نوار از پوست که حاوی چندین هزار فولیکول مو است، برداشته می شود.

این ردیف به طور معمول از پشت سر و به صورت گوش تا گوش برداشته خواهد شد. بافت استخراج شده به قطعات بسیار کوچکی تقسیم می شود. همزمان در بخشی که به کاشت مو نیاز دارد؛ سوراخ های ریزی ایجاد می شود که این پیوند را امکان پذیر کند.

در حالی که در روش FUE که پس از روش اول ابداع شد؛ یک ردیف از پوست سر برداشته نخواهد شد؛ بلکه فولیکول ها از ناحیه جداکننده تک تک جدا شده و در ناحیه مورد نظر قرار می گیرند. درست است که روش FUE به همراه تمامی جزئیاتی که دارد ممکن است که چند ساعت به طول انجامد. اما مزایایی نیز به همراه دارد که در تیترهای بعدی به آن ها اشاره خواهد شد.

با این توضیحات به نظر می رسد؛ در مواقعی که ناحیه وسیعی از سر درگیر کچلی و طاسی شده است؛ مناسب ترین روش کاشت مو FUT باشد. به این دلیل که در هر جلسه امکان انتقال فولیکول های بیشتری وجود دارد. در مقابل افرادی که تنها دچار کم پشتی موها هستند؛ پزشک جراح روش FUE را به آن ها پیشنهاد می دهد.

مناسب ترین روش کاشت مو را چطور تشخیص دهیم؟

نگرانی بابت عوارض جانبی و نقاهت

در بسیاری از موارد افراد پس از انجام عمل جراحی نیاز دارند که به سرعت کارهای روزمره خود را از سر بگیرند. این در حالی است که اگر جراحی کاشت مو به روش FUT انجام شود؛ خطوط عمیقی در ناحیه اهداکننده بر جای می ماند که حتی پس از گذشت مدت نقاهت طولانی نیز در بسیاری از موارد جای آن از بین نخواهد رفت.

با توجه به این مسئله مناسب ترین روش کاشت مو در افرادی که تحمل گذراندن دوران نقاهت طولانی را ندارند؛ روش FUE است. به طوری که پس از انجام این عمل به راحتی فعالیت های خود را از سر می گیرید.

عدم وجود فولیکول مناسب در قسمت پشت سر

انتخاب مناسب فولیکول های اهداکننده در میزان موفقیت عمل جراحی کاشت مو اهمیت زیادی دارد. در اکثر افرادی که دچار کچلی می شوند؛ در بخش پشت سر و کناره ها فولیکول های مو باکیفیت و ضخیم هستند. با این حال این امکان وجود دارد که این شرایط برای شخصی فراهم نباشد یا اینکه به دلیل اسکار باقی مانده از جای زخم در پشت سر، تمایلی به برداشت فولیکول از این ناحیه نداشته باشد.

در این حالت مناسب ترین روش کاشت مو FUE تشخیص داده می شود. به این دلیل که در آن امکان برداشت فولیکول از دیگر نواحی بدن همچون قفسه سینه، بازو و غیره وجود دارد.

افراد در معرض عفونت

برخی از افراد به دلیل سبک زندگی یا شغل و حرفه خود بیش از سایرین در معرض عوامل محیط دچار آسیب می شوند. برای این دسته از افراد روش کاشت مو FUT مناسب نیست. به این دلیل که زخم و جراحات ایجاد شده در این حالت بسیار بیشتر از روش دیگر است. در نتیجه، احتمال بروز عفونت در بدن شخص افزایش پیدا خواهد کرد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

روی یک ماده معدنی ضروری است که در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود. پروتئین های حیوانی منبع خوبی از روی به شمار می آیند. کمبود روی منجر به ریزش مو می شود. همچنین میزان روی در خون افرادی که به آلوپسی آندروژنتیک مبتلا هستند، بسیار پایین است. محققان معتقدند که روی به عنوان یک مهار کننده ۵-آلفا ردوکتاز مانع از ایجاد DHT می شود. این ماده مانع از بزرگ شدن پروستات و ریزش مو در مردان می شود.

اما همچنان هیچ اثباتی وجود ندارد که مصرف روی در درمان ریزش مو موثر است و این ماده معدنی به کند شدن یا جلوگیری از طاسی کمک می کند. همچنین خطرات استفاده از این ماده معدنی بسیار زیاد است. اما این خطرات معمولا شامل حال افرادی می شود که در مصرف این ماده زیاده روی می کنند.

مصرف روی (زینک) در درمان ریزش مو

روی (زینک) چیست؟

این روزها مصرف روی در درمان ریزش مو بحث داغی است. روی یک ماده معدنی ضروری برای بدن محسوب می شود. جالب است بدانید که بدن شما به این ماده نیاز دارد اما این ماده را ذخیره نمی کند. روی به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. همچنین مکمل های حاوی این ماده معدنی نیز وجود دارد.

روی در موارد زیر بسیار موثر است:

  • عملکرد درست سیستم ایمنی
  • ترمیم زخم
  • تقسیم و رشد سلولی
  • رشد و نمو جسمی
  • تقویت حس بویایی و چشایی

از آن جایی که بدن توانایی ذخیره روی را ندارد، جهت کمک به این عملکردهای مهم باید از یک منبع حاوی ماده روی استفاده کنید.

طبق مطالعات انستیتوی ملی بهداشت آمریکا، پروتئین های حیوانی منبع اصلی تامین روی را برعهده دارند. این در حالی است که روی در بسیاری از غذاهای گیاهی نیز وجود دارد. اما در غذاهای گیاهی فیتات ها و ترکیبات آنتی اکسیدان نیز یافت می شود. این مواد به روی متصل می شوند و از جذب این ماده معدنی در بدن جلوگیری می کنند.

از این رو منابع گیاهی روی از جمله غلات سبوس دار، حبوبات و آجیل ها منبع خوبی از این ماده معدنی محسوب نمی شوند. این بدان معنا است که گیاهخواران در معرض خطر کمبود روی قرار دارند.

کمبود روی: علائم و نشانه ها

ریزش مو یکی از نشانه های کمبود روی است. اگر چه کمبود این ماده نشانه های دیگری نیز دارد. اما این نشانه ها را باید پزشک متخصص تشخیص دهد. سوال اصلی این است که مصرف روی در درمان ریزش مو موثر است؟

آنچه که تا به امروز در رابطه با کمبود روی می دانیم، ناشی از مطالعه بر افراد مبتلا به اختلال ژنتیکی خاص است. این اختلال ژنتیکی را آکرودرماتیت انتروپاتیکا می نامند که افراد مبتلا به این بیماری از کمبود شدید روی رنج می برند.

تا قبل از این که علت این اختلال کشف شود، بیماران مبتلا به این اختلال فوت می کردند. اما این مسئله نباید شما را نگران کند، زیرا برنامه غذایی نامناسب این سطح از کمبود روی را به دنبال نخواهد داشت. از این رو مصرف روی در درمان برخی بیماری ها توصیه می شود. البته همچنان باید عوارض ناشی از کمبود این ماده را جدی بگیرید.

از علائم کمبود روی خفیف به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • از دست دادن اشتها و حس تشنگی
  • به تاخیر افتادن رشد در کودکان
  • کاهش ایمنی بدن
  • اضطراب و افسردگی
  • عدم تمرکز

مصرف روی (زینک) در درمان ریزش مو

کمبود روی شدید نیز علائم زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • ریزش مو
  • درد معده و نفخ شدید
  • اختلالات هورمونی
  • ضایعات پوستی و آکنه دردناک

چه کسانی در معرض خطر هستند؟

جالب است بدانید که برخی افراد بیش از سایرین در معرض خطر کمبود روی هستند. افراد زیر در این دسته قرار می گیرند:

  • نوزادان نارس و افراد مسن
  • گیاه خوارانی که از رژیم غذایی سختگیرانه ای تبعیت می کنند
  • کسانی که دچار سوء تغذیه هستند
  • افرادی که مشروبات الکلی را به طور مداوم مصرف می کنند
  • افرادی که دچار کم خونی هستند
  • کسانی که دچار التهاب روده یا مشکلات کبدی هستند

روی و موهای شما

محققان معتقدند که روی به عنوان یک باز دارنده ۵-آلفا ردوکتاز (۵-ARI ) عمل می کند. این بدان معنا است که از تبدیل تستوسترون به DHT یا دی هیدروتستوسترون جلوگیری می کند. این دو ماده آندروژن های قوی هستند که در بزرگ شدن پروستات و ریزش مو نقش دارند. داروهایی مانند فیناستراید نیز به عنوان ۵-ARI عمل می کنند. مطالعه ای در سال ۱۹۸۸ بر سولفات روی انجام شد. این ماده معدنی را در این مطالعه به عنوان باز دارنده قوی فعالیت ۵-آلفا ردوکتاز معرفی کردند.

تا به امروز در بسیاری از مطالعات اثرات مصرف روی در درمان ریزش مو بررسی شده است. البته بیشتر این مطالعات بر بیماری خود ایمن آلوپسی آره آتا تمرکز داشته اند. اکثر مردانی که با مشکل ریزش مو مواجه می شوند، بیماری آلوپسی آندروژنتیک دارند.

  • طبق یک مطالعه موردی که در مجله Trichology منتشر شده است، ممکن است علت ریزش مو در کم کاری تیروئید باشد. در واقع این مطالعه کم کاری تیروئید یا غده تیروئید کم کار را علت ریزش مو میداند. محققان در سال ۲۰۱۳ در این مطالعه موردی به نتایجی رسیدند. طبق این نتایج زمانی که روی به رژیم درمانی یک خانم مبتلا به کم کاری تیروئید اضافه می شود، بهبودی در این فرد مشاهده خواهد شد. بنابراین مصرف روی در درمان ریزش مو این افراد موثر بوده است.
  • طبق تحقیقات منتشر شده درمجله درماتولوژی بیمارانی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند، میزان روی موجود در خون آن ها پایین است. اگر چه میزان روی در همه بیماران مبتلا به ریزش مو پایین است، اما این مطالعه تنها در بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا و تلوژن افلوویوم صحت داشته است و بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک بررسی نشده اند. البته مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که در آن میزان روی موجود در خون افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک پایین بود.
  • چنیدین مطالعه به طور خاص بر بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا متمرکز شده اند. نتیجه این مطالعات بهبود بیماران مبتلا به این بیماری، با استفاده از مکمل های روی بوده است. از این رو در کتاب Annals of Dermatology نوشته شده است که «باید برای بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا که کمبود روی دارند، مکمل های روی تجویز کرد.»

همان طور که می بینید شواهد متفاوت است و هیچ دلیل قطعی مبنی بر تاثیر مصرف روی در درمان ریزش مو یا کاهش آن وجود ندارد. با این وجود به سختی می توانید تحقیقی را بیابید که مسئله ای را بدون شک اثبات کرده باشد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

تاثیر بسیار موهای سالم و پرپشت بر زیبایی اشخاص مسئله ای نیست که کسی مخالف آن باشد. درست به همین دلیل نیز از دست دادن موهای طبیعی و روند آن موجب کاهش اعتماد به نفس افراد می شود. بنابراین یکی از امورات زیبایی اساسی که اکثریت جامعه به آن تمایل دارند؛ مربوط به زیبایی و سلامت موها است.

امروزه نام مزوتراپی رویتا کر Revitacare زیاد شنیده می شود و شاید شما نیز در مورد آن کنجکاو شده اید.

ما در این نوشته به کاربردهای این متد در کاهش ریزش مو می پردازیم.

مزوتراپی رویتا کر Revitacare برای جلوگیری از ریزش مو

مزوتراپی رویتاکر یک روش عالی جهت جلوگیری از ریزش مو شدید است. بنابراین به تمامی کسانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند توصیه می شود که از این روش استفاده کنند. بهترین نتایج در این نوع درمان با انجام حداقل ۶ تا ۸ جلسه با فواصل ۱ تا ۲ هفته (بنا به تشخیص درمانگر) دیده میشود اما با این حال گاهی اوقات جهت مشاهده نتایج کامل باید چند ماه صبر کنید.

علاوه بر این حتی اگر موهای زیبا و سالمی دارید و تنها بعلت قرارگرفتن در شرایط نامساعد دچار ریزش مو شده اید، مزوتراپی پوست سر را به عنوان یک روش پیشگیرانه امتحان کنید.

مزوتراپی رویتا کر Revitacare مخصوص مو

Revitacare تقویت کننده مو

راه های فراوانی جهت مبارزه با ریزش مو و قطع آن وجود دارد؛ اما آنچه موجب تمایز این روش نسبت به سایرین است؛ فرمول ابتکاری آن به شمار می رود که همانند یک جادو روی پوست سر و موی شما عمل می کند. این ماده شامل چندین ترکیب فوق العاده و سرشار از مواد مغذی است که تا عمق ریشه موهای شما نفوذ خواهد کرد. این مواد مغذی اکثر ایرادات فولیکول مو که موجب ضعف آن می شود را نابود می کنند.

مزوتراپی رویتا کر Revitacare روشی است که جهت درمان کلیه علائم ریزش مو مربوط به پوست سر و ساقه مو در زنان و مردان استفاده می شود. در واقع اسید هیالورونیک موجود در آن به طور کلی بر بهبود کیفیت مو از ریشه تا ساقه تاثیرگذار است. مزایایی که این ماده برای مو دارد؛ شامل موارد زیر می شود:

  • هیدراتاسیون پوست سر
  • کاهش ریزش مو
  • بازسازی مو
  • محافظت در برابر عوامل اکسیدکننده و مخرب
  • تغذیه فولیکول مو
  • کاهش شوره سر
  • بازگرداندن نرمی و درخشش به موها

مزوتراپی رویتا کر Revitacare چه مزایایی دارد؟

اگر پوست کف سر خشک دارید؛ ریزش مو موجب نگرانی و عدم اعتماد به نفس شما شده است؛ موهای شما آسیب دیده است و در برخی از مناطق کم پشت و نازک دیده می شود؛ مزوتراپی رویتا کر  Revitacare برای شما مناسب خواهد بود. این ویتامین درمانی مبتنی بر تزریق به منظور آبرسانی پوست سر و کمک به رویش موهای زیبا و مقاوم طراحی شده است.

در ادامه به مزایای این روش اشاره می کنیم:

۱- احیای مجدد

فولیکول های مو به موادی همچون آرژنین، گلیسین و ارنیتین احتیاج دارند که قادر به تکثیر باشند. بنابراین مزوتراپی رویتا کر Revitacare با تزریق این مواد حیاتی به موها، موجب احیا مجدد و تازگی و شادابی آن ها می شود.

۲- تقویت و محافظت

بخش اصلی موها از کراتین تشکیل شده است. مواد مفیدی همچون سیستین و روی دو ماده مهمی هستند که کراتین از آن ساخته می شود. بنابراین جهت اینکه موهای مقاومی داشته باشید؛ بهتر است که این مواد معدنی و مهم را به موها تزریق کنید.

۳- محرک رشد

یکی از ویتامین های موجود در Revitacare گروه ویتامین های B است. از جمله خواص اصلی این دسته از ویتامین ها تحریک و تسریع رشد در فولیکول های موها محسوب می شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی رویتاکر کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

فولیکول های سالم مو بسیار فعال و همواره در حال رشد و تولید هستند. میزان رشد مو در افراد، متفاوت است ولی به طور میانگین موی هر انسان سالانه ۱۵ سانتی متر رشد می کند. برای حفظ این کارخانه های کوچک تولید مو لازم است رژیم غذایی تان سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای فولیکول های مو باشد. یکی از مواد مغذی لازم ویتامین B12 است که به نام کوبالامین نیز شناخته می شود. ویتامین B12 با کمک به تولید گلبول های قرمز غنی از اکسیژن، در رشد سالم مو نقش موثری دارد.

آیا کمبود ویتامین B12 موجب ریزش مو می شود؟

کمبود ویتامین B12 چگونه در رشد مو نقش دارد؟

موی شما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. کراتین در واقع ماده ای مرده است. به همین دلیل وقتی موهایتان را کوتاه می کنید، آسیبی نمی بینید. در حالی که فولیکول های مو زیر پوست شما قرار دارند و زنده هستند. در حقیقت پیاز مو که قسمت زیرین فولیکول است از سلول هایی ساخته شده است که این سلول ها سریع ترین میزان رشد را در بدن انسان دارند. این سلول ها هر ۲۴ تا ۷۲ ساعت یک بار تقسیم می شوند. در پایه پیاز مو، پاپیلا قرار دارد. پاپیلا حاوی رگ های خونی است و وظیفه اتصال فولیکول به شبکه خون رسانی بدن و تهیه اکسیژن و مواد مغذی لازم برای رشد مو را به عهده دارد. از آنجایی که کمبود ویتامین B12 بر تولید گلبول های قرمز خون تاثیر گذار است، وجود این ویتامین به میزان لازم برای فرایند رشد مو ضروری است.

منابع ویتامین B12

می دانیم که بدن انسان ویتامین B12 تولید نمی کند، در نتیجه بسیار حائز اهمیت است که آن را از طریق رژیم غذایی دریافت کند. ویتامین B12 را می توان در منابع حیوانی مانند ماهی، مرغ، گوشت، لبنیات و تخم مرغ یافت. اکثر مردم آمریکا از طریق این منابع به میزان کافی ویتامین B12 دریافت می کنند. اما این ویتامین در منابع گیاهی وجود ندارد. به همین دلیل گیاه خواران باید برای مصرف مکمل غذایی یا غذاهای غنی شده با ویتامین B12 با پزشک متخصص مشورت کنند که با کمبود ویتامین B12 روبرو نشوند.

آیا کمبود ویتامین B12 موجب ریزش مو می شود؟

عوارض کمبود ویتامین B12

این ویتامین علاوه بر رشد مو برای سلامت کل بدن لازم است و کمبود ویتامین B12 باعث مشکلات متعددی همچون کم خونی در بدن می شود. کمبود جزئی ویتامین B12 ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. اما اگر همین کمبود جزئی رفع نشود، عواقب جدی مانند تپش قلب، تنگی نفس، مشکلات عصبی و افسردگی خواهد داشت. سن، بیماری کرون یا سلیاک، اختلالات سیستم ایمنی بدن، مصرف زیاد مشروبات الکلی و جراحی کاهش وزن ممکن است جذب این ویتامین را برای بدن شما دشوار کنند که در نهایت منجر به کمبود آن در بدن شود.

مصرف مکمل B12 برای ریزش مو

اگر دچار ریزش مو شده اید و احتمال می دهید به علت کمبود ویتامین B12 باشد با پزشک خود صحبت کنید که همه علل را بررسی کند. پزشک همچنین با دادن آزمایش خون، میزان ویتامین B12 شما را بررسی می کند. با توجه به نتایج آزمایش می توان به درستی تصمیم گرفت که میزان نیاز شما به مکمل چقدر است. ریزش مو انواع مختلفی دارد و فقط یک پزشک متخصص علت دقیق آن را تشخیص می دهد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

ویتامین E ماده ای مغذی و محلول در چربی است که از منابع غذایی متفاوت یا به صورت مکمل قابل دریافت است. برخی بر این باور هستند مصرف ویتامین E تأثیر مثبتی بر سلامت مو دارد. البته تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

در این مقاله به تاثیر ویتامین E بر مو و مدارک موجود می پردازیم. همچنین توضیح می دهیم که بدن چگونه ویتامین E بیشتری دریافت می کند و مصرف این ویتامین خطرات یا عوارض جانبی دارد یا خیر.

تاثیر ویتامین E بر مو چیست؟

تاثیر ویتامین E بر مو

می گویند ویتامین E مزایای بسیاری برای سلامت مو دارد، اما مدارک معتبری دال بر این ادعا وجود ندارد.

بیشتر گفته ها درباره تاثیر ویتامین E بر مو  به خاصیت آنتی اکسیدانی آن در بهبود سلول ها و رشد مو مربوط می شود.

در اینجا به بررسی معمول ترین این ادعاها می پردازیم.

برای حفظ سلامت پوست سر مفید است

حین بررسی تاثیر ویتامین E بر مو می بینیم از  آنجایی که این ویتامین حاوی آنتی اکسیدان است علاوه بر حفظ سلامت پوست سر و مو به رشد مو کمک می کند.

خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد را کم می کند. این رادیکال ها سلول های فولیکول مو در پوست سر را از بین می برند.

تاثیر ویتامین E بر مو چیست؟

پیشگیری از ریزش مو

مدارک کمی دال بر تاثیر ویتامین E بر ریزش مو وجود دارد. یک مطالعه تحقیقاتی کوچک روی ۳۸ داوطلب انجام شد که همگی ریزش مو داشتند. در این تحقیق نشان داده شد که یکی از اجزای ویتامین E بر ریزش مو تاثیرگذار است و در مقایسه با دارونماها موجب بهبود ریزش مو می شود.

برای روشن شدن چگونگی تاثیر ویتامین E بر مو هنوز تحقیقات بیشتری لازم است.

افزایش درخشش و سرزندگی مو

به گفته برخی در بررسی تاثیر ویتامین E بر مو این ویتامین موجب درخشش مجدد موهای آسیب دیده می شود. اکثر تولیدکنندگان برای بازگردانی درخشش مو معمولا ویتامین E را به محصولات خود اضافه می کنند. تحقیقات محدودی در مورد میزان تأثیر ویتامین E در براق شدن مجدد مو انجام شده است.

نحوه استفاده یا دریافت ویتامین E بیشتر

ویتامین E ماده ای مغذی و طبیعی است که در غذاهای خاصی وجود دارد. علاوه بر این افراد آن را از طریق مکمل ها و سایر محصولات دریافت می کنند.افراد از روش های زیر برای دریافت ویتامین E بیشتر استفاده می کنند یا مقدار بیشتری از این ویتامین را به مو و پوست سر خود می مالند.

شامپو و دیگر محصولات مو

شامپو ها و نرم کننده های حاوی ویتامین E در بازار وجود دارند. افراد برای شستشوی موها به راحتی آنها را جایگزین محصولات معمولی می کنند.

هنگام استفاده از محصولات و مکمل های خاص، حتما به برچسب اطلاعات روی محصولات توجه کنید.

شامپوهای غنی شده با ویتامین E و سایر مواد مغذی به صورت آنلاین قابل خریداری هستند. البته لازم به ذکر دوباره است که مدارک کمی برای اثبات تأثیر این ویتامین بر سلامت مو وجود دارد.

غنی سازی رژیم غذایی

ویتامین E در مواد غذایی متفاوتی وجود دارد که عبارت هستند از:

  • سبزیجات
  • آجیل و دانه ها
  • روغن سبزیجات
  • غلات صبحانه غنی شده

تاثیر ویتامین E بر مو چیست؟

برای افزایش دریافت و بهره بردن از تاثیر ویتامین E بر مو غذا هایی را مصرف کنید که به طور طبیعی سرشار از این ویتامین هستند. برخی از منابع غذایی غنی از  ویتامین E عبارت هستند از:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم – ۲۰٫۳ میلی گرم
  • ۱ اونس دانه آفتابگردان تفت داده شده خشک – ۷/۴ میلی گرم
  • ۱ اونس بادام تفت داده شده خشک – ۶٫۸ میلی گرم
  • ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی – ۲٫۹ میلی گرم
  • نصف فنجان اسفناج آب پز – ۱٫۹ میلی گرم
  • نصف فنجان کلم بروکلی آب پز – ۱٫۲ میلی گرم

کارشناسان به طور کلی افزایش دریافت ویتامین E را بی خطر می دانند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی تقویت مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

از گذشته تاکنون بر تعداد افراد سیگاری جامعه افزوده شده است که این تعداد علاوه بر میانسالان، جوانان جامعه و گاهی نوجوانان را نیز در بر می گیرد. سیگار و اعتیاد به هر نوع دود و مواد مخدر آثار زیان باری را برای بدن در پی دارد؛ از جمله از دست دادن مو در افراد سیگاری، نابودی ریه و خرابی دندان از آسیب های کشیدن سیگار است.

هر گوشه ای از شهر را که نگاه می کنیم، تعدادی جوان و نوجوان سیگار به دست را مشاهده می کنیم که دانسته یا ندانسته در حال زیان رساندن به خود هستند. والبته بعلت دودی که از سیگار این افراد خارج می شود، به اطرافیان خود نیز آسیب وارد می کنند.

کشیدن سیگار نه تنها در بین مردان، بلکه بین زنان و دختران جامعه نیز رواج پیدا کرده است. مادران جوانی که به کشیدن سیگار مشغول هستند بدون شک آسیب های جبران ناپذیری را به خود و فرزندانشان وارد می کنند.

در این مقاله قصد داریم دلایل ریزش موی زنان و مردان سیگاری را بیان کنیم. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

دلایل عمده ریزش مو در افراد سیگاری و روش های جبران آن

بررسی علل از دست دادن مو در افراد سیگاری

سیگار کشیدن و دود آن علاوه بر ایجاد سرطان، بر ژنتیک یا DNA افراد و فولیکول های مو نیز آسیب وارد می کند و باعث ریزش مو در زنان و مردان می شود. در گذشته با تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده بودند، ثابت کردند که استعمال دخانیات باعث سفیدی زودرس مو، کم پشت شدن آن و از دست دادن مو در افراد سیگاری می شود.

در ادامه مطلب، توضیحات متخصصان مو در رابطه با اینکه چگونه کشیدن سیگار باعث ریزش مو می شود را شرح داده ایم. همچنین خواهیم گفت که چگونه قادر به جلوگیری از آسیب بیشتر به موهای خود هستید. در ابتدا علل از دست دادن مو در افراد سیگاری را بیان می کنیم.

سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود!

از آنجا که علل مختلفی بر ریزش مو وجود دارد، قصد داریم مواردی را که مربوط به از دست دادن مو در افراد سیگاری می شود را بیان می کنیم. سه علت عمده حاکی از این امر است که در زیر شرح می دهیم.

۱- گردش خون ضعیف!

تولید مو به وسیله فولیکول های مو صورت می گیرد. برای تولید موهای جدید، فولیکول به گردش هوای تازه، مواد معدنی و مواد مغذی نیاز دارد. سیگار کشیدن، جریان خون در بدن را کاهش می دهد و رگ های خونی را کوچک می کند. در اینصورت فولیکول فاقد خون و مواد مغذی می شود و دیگر قادر به تولید مو نیست. حتی اگر مو های جدیدی ساخته شود، ضعیف و شکننده هستند و خواهند ریخت. بنابراین گردش خون ضعیف علتی بر از دست دادن مو در افراد سیگاری است.

۲- آسیب پذیری سیستم ایمنی!

سیستم ایمنی ضعیف مانند سرزمین بدون محافظ است که دشمنان به راحتی به آن نفوذ می کنند و باعث شکست آن می شوند. بدنی که در مبارزه با بیماری ضعیف است، آن ها را به خود جذب می کند که مهمان پوست سر شما شوند و عفونت های قارچی و باکتریایی را ایجاد کنند.

دلایل عمده ریزش مو در افراد سیگاری و روش های جبران آن

نیکوتینی که در سیگار وجود دارد، با ایجاد آرامش در شما، متابولیسم بدن را کند می کند؛ اما در واقع قلب است که کند عمل می کند و باعث ایجاد سرگیجه در شما می شود.

کشیدن سیگار ممکن است در ظاهر کاری با کلاس و مدرن به نظر برسد و با آن احساس آرامش کنید؛ اما هزینه های جبران ناپذیری  مانند از دست دادن مو در افراد سیگاری و سلامتی آن ها دارد. با ترک سیگار، ریزش مو را قابل جبران کنید!

۳- تشدید ریزش مو ژنتیکی!

جالب است بدانید که از دست دادن مو در افراد سیگاری ممکن است به علت تشدید ریزش مو ژنتیکی به وسیله کشیدن سیگار باشد!

تحقیقات ثابت کرده است که آلودگی باعث ریزش موی غیر قابل بازگشت در زنان و مردان می شود. اما همه افراد به طور مساوی در معرض آلودگی نیستند! اگر بطور مرتب در یک اتاق بسته یا اتومبیل هستید، هوای سرشار از مواد سرطان زا بیشتری را به خود جذب می کنید که پروتئین مورد نیاز مو را کاهش می دهد.

دود و خاکستر حاصل از سیگار، سمومی هستند که به کمک آلاینده ها می روند و بر تمام نقاط کره زمین اثر می گذارند.

در مطالب بالا علل از دست دادن مو در افراد سیگاری را بیان کردیم و حالا از شما درخواست داریم تا سیگار را ترک کنید! ما می دانیم که ترک سیگار چندان آسان نیست ؛ اما اقدامی ارزشمند است و علاوه بر سلامتی، ریزش مو را نیز از بین می برد.

ده بیماری ناشی از کشیدن سیگار

اگر همچنان دلایل بالا مانند از دست دادن مو در افراد سیگاری، شما را قانع به ترک سیگار نکرده است، در این قسمت قصد داریم بیماری های جبران ناپذیر کشیدن سیگار را برای شما نام ببریم!

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

درمان ریزش مو؛ تلاش برای یافتن درمانی جادویی جهت متوقف کردن روند ریزش مو، نظریه های زیادی را به دنبال دارد. مصرف مواد معدنی ضروری به تقویت فولیکول های مو کمک می کند. به این ترتیب منجر به تحریک رشد مو می شود.

ریزش مو بخشی طبیعی از روند پیری به حساب می آید. از این رو غیر معمول نیست که با افزایش سن با نازک شدن تارهای مو یا عقب رفتن موهای سر خود مواجه شوید. در واقع ما روزانه حدود ۱۰۰ تار مو از بدن خود را از دست می دهیم، بدون این که حتی متوجه شویم.

مو از ریشه رشد می کند بنابراین کلید رشد سالم مو در بهبود سلامت پوست سر و فولیکول های مو است. تاثیر ماده معدنی و ضروری سلنیوم در روند ریزش و رشد مو اثبات شده است.

سلنیوم یکی از مواد معدنی کمیاب است که نقش بسیار مهمی در بدن دارد. سلنیوم یک ماده مغذی اصلی است که به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند. این ماده با فواید زیادی که دارد یک آنتی اکسیدان نیز هست؛ از این رو در حفظ عملکردهای متابولیکی بدن نقش دارد. همچنین از عملکرد سالم چندین اندام نیز حمایت می کند. همچنین این ماده معدنی در رشد مو تاثیر به سزایی می گذارد. به همین دلیل این روزها سلنیوم را در ترکیبات بسیاری از مکمل های درمان ریزش مو مشاهده می کنیم.

سلنیوم و تاثر آن در درمان ریزش مو

همچنین سلنیوم به از بین بردن قارچ های ایجاد کننده شوره سر و رشد مو کمک می کند. سلنیوم در تولید هورمون های تیروئید نیز بسیار ضروری است، از این رو به تنظیم رشد مو کمک می کند.

رادیکال های آزاد به فولیکول های مو آسیب می زنند. در سال ۲۰۰۸ مطالعه ای در استرالیا انجام شد. این مطالعه نشان داد که ماده سلنیوم به باز سازی آنتی اکسیدان های بدن کمک می کند. از این رو رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

دکتر لوسی گلنسی در زمینه درمان ریزش مو و کاشت مو تخصص دارد. دکتر لوسی می گوید: سلنیوم یک ماده مغذی اصلی است که به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند. این ماده فواید بسیاری دارد.

همچنین یک ماده آنتی اکسیدان محسوب می شود که در حفظ عملکردهای متابولیکی بدن نقش دارد. علاوه بر این در حفظ سلامت چند اندام از بدن نقش موثر دارد و برای مو نیز ماده ای ضروری به حساب می آید.

از این رو دریافت سلنیوم کافی جهت حفظ و بهبود سلامت مو بسیار مهم است و به درمان ریزش مو کمک  می کند. این ماده را می توان به صورت مکمل مصرف کرد. همچنین این ماده در مواد غذایی طبیعی زیر موجود است.\

سلنیوم و تاثر آن در درمان ریزش مو

  • آجیل
  • غلات سبوس دار
  • سیر
  • گوشت گاو
  • جگر
  • ماهی تن
  • تخم مرغ
  • لوبیا
  • بلغور جو دوسر
  • اسفناج

سلنیوم چیست؟

سلنیوم یک ماده معدنی ضروری است. به این معنی که باید از طریق رژیم غذایی به دست آید. این ماده در فرآیندهای مهم بدن از جمله متابولیسم و عملکرد تیروئید نقش اصلی دارد؛ اما سلنیوم به مقدار کم در بدن مورد نیاز است.

سلنیوم علاوه بر کمک به درمان ریزش مو، در موارد زیر نیز کاربرد دارد:

  • جلوگیری از انواع خاصی از سرطان
  • محافظت از بدن در برابر بیماری قلبی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش علائم آسم

مقدار سلنیوم در غذاهای گیاهی بسته به میزان سلنیوم خاکی که در آن کشت شده است، متفاوت خواهد بود. بنابراین غلظت سلنیوم در محصولات بستگی به محل تولید آن ها دارد.

سلنیوم و چگونگی تاثیر آن در درمان ریزش مو، در تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است. این مطالعه نشان داد که سلنیوم در رشد مجدد مو نقش دارد. طبق گزارشات این تحقیق شاهد رشد موهای جدید پس از دریافت ماده معدنی کمیاب سلنیوم از خون بوده اند.

با این وجود مقدار زیاد سلنیوم منجر به شکنندگی و ریزش مو می شود. البته علائم زیر را نیز به دنبال خواهد داشت:

  • حالت تهوع
  • مشکلات پوستی
  • مشکلات سیستم عصبی

محققان در این مطالعه حداکثر میزان دریافت سلنیوم در بزرگسالان را ۴۰۰ میکرو گرم توصیه می کنند.

نقش سلنیوم برای رشد مو چگونه است؟

آنزیم ها مولکول هایی هستند که برای واکنش های مختلف شیمیایی بدن استفاده می شوند. بسیاری از آنزیم ها برای آنکه کار خود را انجام دهند، از سلنیوم ها استفاده می کنند که این عمل باعث واکنش پذیری بیشتر آن ها می شود. برخی از آنزیم ها به بدن کمک می کنند که خود را از رادیکال های آزاد پاک کنند. این آنزیم ها برای رشد سالم مو و سلول های پوستی بدن بسیار مضر هستند؛ زیرا عامل اصلی در پیروی زودرس و ضعیف شدن فولیکول های مو هستند. سلنیوم با از بین بردن رادیکال های آزاد برای رشد سالم مو کار می کند.

سلنیوم بیشتر از اندام های دیگر ما، در غده تیروئید متمرکز است و برای عملکرد مناسب هورمون تیروئید اهمیت دارد. این هورمون به نوبه خود نقش زیادی در تنظیم ریزش مو دارد؛ به خصوص در بیمارانی که از ریزش مو در قسمت هایی از پوست سر خود رنج می برند.

سلنیوم آنزیمی را که برای بازتولید آنتی اکسیدان های مهم است، فعال می کند؛ آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C در بدن از این دسته آنتی اکسیدان ها است. این مواد با از بین بردن رادیکال های آزاد مضر، باعث رشد مجدد مو می شوند. همچین این آنزیم رشد و سلامت سلول ها را تنظیم می کند. این موضوع، سبب شد که محققان به این فکر کنند که آیا امکان استفاده از این آنزیم ها برای درمان بیماری های سیستم ایمنی بدن یا درمان سرطان نیز وجود دارد. نقش سلنیوم برای رشد مو این چنین است.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

روغن ماهی از بافت انواع خاصی از ماهی گرفته می شود. این روغن ممکن است به عنوان بخشی از رژیم روزانه یا به عنوان مکلمل غذایی مصرف شود. ماهی های «روغنی» مانند سالمون، ماهی تن، شاه ماهی و ماکرال به عنوان منابع غذایی قابل اطمینان شناخته شده اند. بسیاری از موارد مربوط به مزیت شگفت انگیز روغن ماهی در سال های اخیر مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. اما ابتدا اجازه دهید متوجه شویم که در قلب تمام مزایای سلامتی روغن ماهی چه اعتباراتی وجود دارد.

7 مزیت شگفت انگیز روغن ماهی: از سلامت قلب تا موهای زرق و برق دار

چه چیزی باعث سلامتی و مزیت شگفت انگیز روغن ماهی می شود؟

اگر چه ممکن است این روزها «چربی» کلمه بدی باشد، اما به راحتی می توان گفت که همه «چربی ها» برای ما مضر نیستند. روغن ماهی یکی از این نمونه ها است. وجود غنی اسیدهای چرب امگا ۳ از مزیت شگفت انگیز در سلامت روغن ماهی محسوب می شود. اسیدهای چرب امگا ۳ اسیدهای چرب ضروری هستند که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. دو اسید چرب اصلی امگا ۳ عبارتند از اسید Eicosapentaenoic (EPA) و اسید Docosahexaenoic (DHA)

اما اهمیت امگا ۳ در چیست؟

بدن انسان امکان ساختن اسید چرب امگا ۳ را ندارد. ما باید از طریق رژیم غذایی یا مکمل های غذایی به منابع خارجی این اسید چرب ضروری دست پیدا کنیم. تحقیقات نشان می دهد که امگا ۳ به بدن امکان می دهد مواد شیمیایی تولید کند، که به نوبه خود به کنترل التهاب در بدن کمک می کنند. خاصیت ضد التهابی امگا ۳ با بسیاری از مزایای روغن ماهی برای سلامتی ارتباط دارد.

منابع گیاهی امگا ۳ شامل دانه های کتان، گردو، کلم بروکلی و اسفناج است.

مزیت شگفت انگیز روغن ماهی

۱- به جلوگیری از خطر بیماری های قلبی کمک می کند

یکی از مزایای چشمگیر روغن ماهی توانایی تقویت سلامت قلب و محافظت از آن در برابر بیماری های قلبی است. امگا ۳ همچنین به تعادل تاثیر منفی اسید چرب امگا ۶ کمک می کند. امگا ۶ در محصولات غذایی مانند تخم مرغ ، مرغ و غلات یافت می شود. مقدار زیاد امگا ۶ در بدن ممکن است خود را بیش از حد لازم غلیظ کند و از این رو باعث ایجاد لخته های مرتبط با بیماری های قلبی شود. بدین ترتیب وجود مقدار کافی امگا ۳ در بدن به کنترل این امر کمک می کند.

۲- آسم

آسم وضعیتی است که در آن مجاری تنفسی باریک و ملتهب شده و باعث ایجاد تنفس سخت، سرفه، خس خس سینه و تنگی تنفس می شود. آسم ممکن است برای برخی مشکل جزئی ایجاد کند و برای برخی دیگر بسیار سخت باشد؛ به گونه ای که حتی در فعالیت ها روزانه نیز تداخل ایجاد کند. آسم گاهی حمله های تهدید کننده ای نیز دارد. امگا ۳ برای التهاب مجاری تنفسی مفید است از این رو کارشناسان معتقدند رژیم غذایی غنی از این اسید ضروری ممکن است برای بیماران آسم مفید باشد.

۳- افسردگی و اضطراب

جالب است بدانید که طبق مطالعات انجام شده، میزان امگا ۳ در جریان خود افرادی که افسردگی دارند کمتر است. از این رو افراد مبتلا به این بیماری باید میزان اسید چرب امگا ۳ بیشتری مصرف کنند. اکنون نیز تحقیقات بیشتری در حال انجام است اما نتایج اولیه نشان دهنده مزیت شگفت انگیز روغن ماهی در درمان افسردگی است.

۴- آیا امکان جلوگیری از درد آرتروز با امگا ۳ وجود دارد؟

مطالعات نشان دهنده آن بوده اند که امگا ۳ دردهای مربوط به آرترتیت روماتوید را از بین می برد. همچنین رژیم غذایی سرشار از روغن ماهی اثر داروهای ضد التهاب را تقویت می کند.

7 مزیت شگفت انگیز روغن ماهی: از سلامت قلب تا موهای زرق و برق دار

۵- امگا ۳ برای مبتلایان ADHD خوب است

کودکانی که از عدم تمرکز رنج می برند یا دامنه توجه کمتری دارند، نیاز به استفاده از اسید چرب امگا ۳ دارند. امگا ۳ مطمئنا برای عملکرد سریع مغز مناسب است.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی امگا 3 کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه