مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تفاوت اصلی لیپوساکشن با لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک سینه به چه صورتی انجام می شود؟

لیپوماتیک سینه برای کاهش میزان چربی در سینه است، اما برای شکم، پهلو، ران و بازو توصیه می‌شود.

لیپوماتیک سینه آقایان به چه شکل انجام می شود؟

لیپوماتیک سینه آقایان یا جراحی ژنیکوماستی، سبب ارتقا ظاهر سینه مردان می‌شود. با این عمل، بافت‌های نرم سینه به‌گونه‌ای که ظاهر نامطلوب نداشته باشد، جراحی می‌شود. عمل بافت غده‌ای سینه که به آن ژنیکوماستی گفته می‌شود، اولین اقدام در فرایند جراحی چربی ناحیه سینه در مردان است. پس از آن، بافت‌های چربی سینه که لیپوماستیا نام دارد برداشت می شود. اگر نیاز بود، پوست اضافی برداشته می‌شود که در نهایت این عمل موجب بالا بردن یا کوچک شدن نوک سینه مردان خواهد شد. مردانی که در بخش سینه‌شان انباشته سینه دارند، می‌توانند این عمل جراحی را انجام دهند.

انجام لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

همه‌چیز به نظر و تشخیص علمی پزشک متخصص بستگی دارد. همچنین شرایط بیماران و انتظارات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین بیماران باید در جلسه مشاوره حاضر شوند. در این جلسه، عوارض، خطرات و مراقبت‌های پس از عمل، تشریح می‌شود. گاهی با عکسبرداری از بیمار، تشریح مصور انجام می‌شود. گاهی پیش از انجام عمل لیپوماتیک، پزشک برای فرد آزمایش‌هایی هم تجویز می‌کند.

علاوه‌بر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، بیماران هموفیلی نیز باید از انجام این عمل خودداری کنند. در عمل لیپوماتیک، خون زیادی از شما می‌رود و این، برای بیماران هموفیلی خطرناک است. اگر بیماری عفونی دارید و سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، از انجام عمل دوری کنید؛ مگر با انجام آزمایش، تشخیص و معاینه پزشک متخصص.

سوالات متداول درباره لیپوساکشن و لیپوماتیک

آیا انجام لیپوماتیک برای کوچک‌کردن سینه بانوان مناسب است؟

جراحی کوچک کردن سینه بانوان (ماموپلاستی) به جراحی و لیفت پوست نیاز دارد؛ بنابراین روش لیپوماتیک که روش غیرتهاجمی محدودی است، کاربرد مطلوبی نخواهد داشت.

چرا پس از انجام عمل لیپوساکشن، دوباره شاهد بازگشت چربی‌ها هستیم؟

عدم رعایت رژیم غذایی سبک و کم‌حجم و ورزش نکردن، معمولا از عوامل اصلی بازگشت چربیِ افرادی است که به‌تازگی عمل لیپوساکشن را انجام داده‌اند. هیچ پزشکی نمی‌تواند، چاق نشدن شما را پس از عمل لیپوماتیک تضمین کند. به‌طور کلی، عمل‌های لاپاراسکوپی که در دنیای پزشکی از نوعِ جراحی غیرتهاجمی به‌شمار می‌روند، روشی با نتایج کوتاه‌مدت است. افزایش وزن بیمار بعد از عمل به خود بیمار و سبک زندگی او بستگی دارد. در واقع عمل‌های این‌چنینی، باعث لاغری فرد می‌شود، اما به‌هیچ‌عنوان، لاغری همیشگی فرد را به‌همراه ندارد.

چربی‌های کدام بخش از بدن را می‌توان با عمل لیپوساکشن برداشت؟

توجه داشته باشید که چربی‌های مقاوم (چربی‌هایی که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند) را می‌توان از طریق لوله‌های باریک لیپوساکشن خارج کرد و عمل مکش را انجام داد. با این روش، چانه، گونه‌ها، گردن، بازوها، بالای سنیه، شکم و ران و سابق و قورک از جمله بخش‌هایی هستندکه با روش لیپوساکشن می‌توان نسبت به برداشت چربی‌های اضافه اقدام کرد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن یا لیپوماتیک کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی حذف بافت چربی زیر پوست ، سفت کردن پوست افتاده، از بین بردن پوست اضافی و ترمیم و سفت کردن عضلات تغییر شکل یافته است. تفاوت قبل و بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی فوق العاده واضح است و بیماران از نتیجه عمل بسیار راضی هستند.

کشش و سفت شدن عضلات ضعیف و از بین بردن چربی اضافی و بافت های پوستی باعث ایجاد ظاهری صاف و سفت می شود. وقتی  نظر کسانی که ابدومینوپلاستی انجام دادند خوانده شد ، مشخص شد که علاوه بر داشتن ظاهری شکمی صاف ، چند کیلو وزن نیز کم شده است.

ورزش و رژیم بعد از زایمان در، ناحیه شکم رویای ترسناک زنان است. حرکات کششی شکم پس از زایمان تا حدودی تأثیر می گذارد. استعداد ژنتیکی ، افزایش و کاهش سریع وزن و تغییر شکل شکم بعد از یک سن خاص بعد از ابدومینوپلاستی نتایج بسیار خوبی حاصل می شود. هیچ زخمی در ناحیه شکمی وجود ندارد.

  • بافت چربی اضافی در شکم برداشته می شود.
  • با از بین بردن پوست اضافی، شکم بهبود می یابد
  • ناحیه شکم سفت شده و ظاهر شکمی صاف ایجاد می شود
  • عملیاتی است که اسکار ایجاد نمی کند
  • تحت بیهوشی عمومی انجام می شود
  • بیمار در دو هفته بعد از عمل به زندگی عادی برمی گردد

ابدومینوپلاستی را برای چه افرادی می توان انجام داد؟

  • اضافه وزن بعد از زایمان
  • ترک های بعد از بارداری
  • بافت چربی انباشته شده به دلیل اضافه وزن
  • پوست شکم افتاده
  • تغییر شکل شکم مربوط به سن

هر زنی که به دلیل افزایش و کاهش ناگهانی وزن دچار افتادگی پوست می شود با ابدومینوپلاستی ظاهر شکمی ایده آل را به دست می آورد و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. اظهار نظر کسانی که  ابدومینوپلاستی دارند کاملاً در این راستا قرار دارد ، اعتماد به نفس بیمار را افزایش می دهد.

نه تنها در زنان، مردان نیز با ابدومینوپلاستی ظاهر شکمی که با ورزش نمی توانند به دست آورند را به دست می آورند. کشش عضلات شکمی یک عمل ۴-۲ ساعته است که بر روی زنان و مردان انجام می شود.

  • عملی است که ظاهر شکمی ایده آل را ایجاد می کند.
  • سبب کاهش سایز می شود
  • افتادگی و تغییر شکل عضلات شکمی اصلاح می شود.
  • ترک و آسیب عضلانی از بین می رود.
  • تحت بیهوشی عمومی  ۴-۲ ساعته انجام می شود.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

در نتیجه معاینه فیزیکی مشخص می شود که آیا بیمار برای جراحی ابدومینوپلاستی مناسب است یا خیر. کشش شکم برای کسانی که اخیراً زایمان کرده اند و در آینده نزدیک برای بارداری دوم فکر می کنند توصیه می شود. قبل از عمل:

  • سیگار کشیدن باید ۴ هفته قبل متوقف شود.
  • استفاده از داروهای ضد افسردگی یا داروهای کاهش وزن باید ۳ هفته قبل از عمل قطع شود.
  • در صورت وجود عمل جراحی یا بیماری التهابی ، متخصص باید مطلع شود و در صورت لزوم عمل باید به تعویق بیفتد.
  • افراد دیابتی باید سطح قند خود را تنظیم کرده و سپس عمل جراحی را انجام دهند.              برای مطالعه مطلب کامل بر روی آبدومینوپلاستی کلیک کنید.
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

بوتاکس چیست؟

بوتاکس برای سه هدف اصلی استفاده می شود: کنترل اسپاسم ماهیچه ها ، تعریق شدید زیر بغل و بهبود زیبایی. در این مقاله ما بر روی سومین مصرف متمرکز شده ایم ، با محصولی به نام Botox Cosmetic ، که حاوی سم بوتولینوم نوع A (ماده مؤثر) ، آلبومین انسانی (پروتئین موجود در پلاسمای خون انسان) و کلرید سدیم است.
لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس برای صاف کردن موقتی “خطوط اخم” استفاده می شود ، این خطوط بین ابروهای شما هستند که می توانند شما را خسته ، ناراضی یا عصبانی جلوه دهند.
فقط برای این کاربرد و فقط در این زمینه تأیید شده توسط FDA است. با این حال ، اغلب برای موارد دیگر نیز استفاده می شود.

برای خطوط پیشانی افقی،خطوط در گوشه دهان و خطوط اطراف لب از این روش استفاده می شود.

تزریق بوتاکس و عوارض جانبی

لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس را با پرکننده های تزریقی اشتباه نکنید. پرکننده های پوستی به صورت متفاوتی عمل می کنند ، بافت ها را به هم می ریزند به طوری که خطوط و چین و چروکها کاهش یافته یا از بین می روند (Restylane ، Radiesse و Juvederm مثالهایی هستند).
پزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام محصول (های) مشکلات ظاهری خاص شما را برطرف می کند ، اگرچه به عنوان یک قاعده کلی ، بوتاکس بیشتر در قسمت بالای صورت مورد استفاده قرار می گیرد و از پرکننده ها بیشتر در مناطق دیگر استفاده می شود.

آیا شما کاندیدای خوبی برای بوتاکس هستید؟

در ایالات متحده ، FDA لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس را برای افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله تصویب کرده است. اما افرادی نمی توانند از آن استفاده کنند:
کسانی که به هرگونه ترکیبات موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس یا بوتاکس حساسیت دارند نباید بوتاکس کنند.
کسانی که به یک مارک دیگر سم بوتولین (مانند Myobloc ، Xeomin یا Dysport) حساسیت دارند یا در گذشته عوارض جانبی از این محصولات داشتند.
کسانی که در ناحیه تزریق عفونت پوستی یا شرایط دیگری داشته باشید.

کسانی که به ALS(بیماری لوگریگ)؛سندرم لامبرت-ایتون یا بیماری دیگری که روی اعصاب تاثیر می گذارد مبتلا باشند.

کسانی که مشکلات تنفسی مانند آسم دارند.
کسانی که در بلع مشکل دارند.
کسانی که مشکلات خونریزی دارند.
اگر برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی دارید.
کسانی که جراحی صورت داشته اند.
کسانی که در عضلات پیشانی ضعف داشته باشند.
کسانی که پلک های فرو رفته داشته باشند.
اگر برخی از داروهای خاص ، ویتامین ها یا مکمل ها را مصرف کرده یا اخیراً مصرف کرده اید.
از بوتاکس آرایشی و بهداشتی انتظار نمی رود که روی جنین یا نوزاد شیرخوار تأثیر بگذارد. با این حال ، به دلایل اخلاقی ، مطالعات بالینی بر روی مادران هیچ کس انجام این عمل را در زمان بارداری توصیه نمی کند.
بنابراین ، سازنده (Allergan) توصیه می کند که اگر باردار هستید و یا در حال شیردهی هستید ، نباید تزریق بوتاکس انجام دهید. بهتر است ایمن باشید چرا که همیشه می توانید بوتاکس داشته باشید.

تزریق بوتاکس چگونه کار می کند؟

یک چین و چروک در پوست به طور معمول عمود بر عضله منقبض شده مستقر در زیر آن تشکیل می شود. به عنوان مثال ، ماهیچه در پیشانی یک ماهیچه عمودی است و هنگامی که منقبض می شود (مانند زمانی که ابروهای خود را بالا می برید) ، خطوط تشکیل شده (چین و چروک) افقی خواهد بود.
به همین ترتیب ، دو عضله که مسئول خطوط اخم هستند ، بین ابروها کمی به صورت افقی قرار گرفته اند ، بنابراین هنگام انقباض ، خطوط اخم به صورت عمودی ظاهر می شوند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی بوتاکس کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

مزایای اصلی هایفوتراپی

مزایای اصلی هایفوتراپی:

  • سفت کننده پوست بدون جراحی و تزریق بوتاکس
  • کاهش دادن خطوط چین و چروک
  • کشیدن و سفت کردن پوست
  • ماندگاری نتایج تا دو سال
  • بدون آسیب دیدن به پوست
  • درمان یک جلسه ای

سؤالات متداول
امواج فراصوتی با تمرکز با شدت بالا چیست؟

هایفو یک روش درمانی غیر جراحی است که از امواج فراصوتی برای بالا بردن سطح عضلات و قسمت های شل یا ساییده پوست بدون هیچگونه خرابی استفاده می کند.

چه چیز باعث خاص شدن این روش شده است؟

هایفو تنها درمانی غیر تهاجمی است که می تواند بطور مشخص بنیاد عمیق زیر پوست را که در عمل جراحی زیبایی بدون برش یا مختل سطح پوست صورت می گیرد ، مورد هدف قرار دهد.

هایفو چه کاری انجام می دهد؟

ذخیره های HIFU انرژی فراصوتی را زیر سطح پوست متمرکز کرده اند تا لایه صورت را منقبض کنند و همچنین باعث ایجاد کلاژن جدید می شوند. در نتیجه ، پوست با گذشت زمان در واقع شروع به بسفت و محک شدن می کند.

کلاژن چیست؟ چگونه HIFU ایجاد کلاژن را تحریک می کند؟

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با نگه داشتن آن محکم ، سفت و الاستیک ، جوانی به پوست می دهد. با افزایش سن ، کلاژن خاصیت ارتجاعی و توانایی ایستادن در برابر اثر گرانش را که پوست را به سمت پایین می کشد از دست می دهد. HIFU یک فرآیند ترمیم را تولید می کند که باعث تولید کلاژن تازه و جدید می شود.

آیا هایفو می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟

HIFU یک “سفت کننده” نیست. اگرچه جایگزینی برای جراحی نیست ، برای افرادی که برای سفت کردن صورت آماده نیستند و یا افرادی که به دنبال طولانی کردن اثرات جراحی زیبایی هستند ، گزینه مناسبی است.

تفاوت هایفو با لیزر چگونه است؟

لیزرها به طور معمول مواردی را در لایه های سطحی پوست (مانند خطوط ریز ، چین و چروک ، تغییر رنگدانه) برطرف می کنند. HIFU به لایه عمیق پوست و لایه اساسی که در عمل جراحی زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است ، کمک می کند که پوست را تقویت کرده و دوام می دهد. بنابراین ، این دو فناوری کاملاً مکمل هستند!

آیا هایفو امن است؟

این روش پس از نشان دادن ایمنی در مطالعات بالینی مطمئن معرفی شده است ، و ده ها هزار درمان با خیال راحت در سراسر جهان انجام شده است. علاوه بر این ، انرژی فراصوتی دارای سابقه اثبات شده ای است که بیش از ۵۰ سال در زمینه پزشکی استفاده می شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی هایفوتراپی کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

9 راه برای از دست دادن چربی بازو

بر کاهش وزن کلی متمرکز شوید.

کاهش تکه ای تکنیکی است که بر سوزاندن چربی در قسمت خاصی از بدن شما مانند بازوها تمرکز دارد.
اگرچه کاهش تک ایی در صنعت تناسب اندام بسیار محبوب است ، اما اکثر مطالعات آن را بی اثر می دانند.
یک مطالعه در ۱۰۴ نفر نشان داد که انجام یک برنامه تمرینی مقاومت ۱۲ هفته ای با استفاده از فقط بازو ، غیر غالب باعث کاهش چربی کلی می شود اما تأثیر کمی در منطقه خاص مورد استفاده دارد.
یک مطالعه ۱۲ هفته کوچک دیگر نشان داد که تمرینات تمرکز روی یک پا در کاهش چربی کلی بدن مؤثر است اما باعث کاهش چربی بدن در پا نمی شود.
بنابراین ، بهتر است به جای کاهش چربی ، روی کاهش وزن کلی تمرکز کرده و از ورزش برای تقویت ماهیچه استفاده کنید.

خلاصه

مطالعات متعدد نشان می دهد که کاهش تکه ایی بی اثر است. درعوض ، سعی کنید از تمرینات خاص برای تقویت ماهیچه استفاده کنید و روی کاهش وزن کلی تمرکز کنید.

شروع به بلند کردن وزنه ها کنید.

تمرین مقاومت نوعی ورزش است که شامل کار در برابر نیرویی برای ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت است.
بلند کردن وزنه ها نمونه عادی است. در حالی که ممکن است باعث از بین رفتن چربی در بازوهای شما نشود ، می تواند به از بین رفتن چربی کلی و تنک کردن بازوهای شما کمک کند تا باریک تر به نظر برسد.
به عنوان مثال ، یک مطالعه ۱۲ هفته ای در ۲۸ زن مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که انجام تمرینات با مقاومت کم باعث کاهش چربی و  افزایش توده و قدرت عضلات می شود.
یک مطالعه دیگر در ۱۰۹ نفر نشان داد که تمرین مقاومت به تنهایی یا همراه با ورزش هوازی در افزایش توده بدن از ورزش هوازی به تنهایی مؤثرتر است.
ایجاد توده بدنی بدون چربی می تواند به تقویت سوخت و ساز بدن و افزایش تعداد کالری سوخته شده در هنگام استراحت در طول روز کمک کند.

خلاصه

بلند کردن وزنه ها می تواند به کاهش چربی بدن ، افزایش حجم عضلات و تنک کردن بازوهای شما کمک کند تا باریک تر به نظر برسد.

فیبر مصرفی خود را افزایش دهید.

اضافه کردن چند وعده اضافی فیبر به رژیم غذایی شما می تواند باعث کاهش وزن شود و به شما در از دست دادن چربی اضافی بدن کمک کند.
فیبر به آرامی از طریق دستگاه گوارش شما حرکت می کند ، که باعث می شود مدت زمان لازم برای خالی کردن معده شما بیشتر شود و به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تر کنید.
طبق یک مطالعه در ۲۵۲ زن ، هر گرم فیبر در رژیم غذایی باعث کاهش ۰٫۲۵٪ از چربی بدن و ۰٫۲۵ کیلوگرم از وزن بدن در طی ۲۰ ماه می شود.

در یک بررسی دیگر مشخص شده افزایش فیبر روزانه به ۱۴ گرم در ۴ ماه باعث کاهش کل کالری دریافتی و ۱٫۹ کیلوگرم از از وزن بدن بدون ایجاد تغییری دیگر می شود.
میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، آجیل ، دانه ها و حبوبات نمونه هایی از غذاهای مغذی و پر فیبر هستند که می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از آنها لذت ببرید.

خلاصه

خوردن فیبر بیشتر می تواند احساس پر بودن داشته و باعث کاهش گرسنگی و افزایش وزن کلی شود

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لاغری بازو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

ایمنی میکرونیدلینگ

  • میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی است و نیاز به مدت‌زمانی برای بهبودی ندارد.
  • میکرونیدلینگ برای بسیاری از افراد دارای سلامتی عمومی در سطح خوب، ایمن است.
  • این روش برای افرادی که در حال درمان آکنه‌ها هستند و داروهایی برای این منظور استفاده می‌کنند یا برای زنان باردار، ایمن نیست.
  • بعد از استفاده از این روش چند روزی قرمزی و تحریک پوستی را تجربه خواهید کرد.

سهولت میکرونیدلینگ

  • کل زمان لازم برای آماده‌سازی و انجام این روش در حدود دو ساعت است.
  • برای انجام میکرونیدلینگ لازم است به یک متخصص پوست دارای بورد تخصصی، جراح پلاستیک یا جراح زیبایی مراجعه کنید.
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است میکرونیدلینگ حداقل چهار جلسه انجام شود.

هزینه میکرونیدلینگ

  • هزینه میکرونیدلینگ در هر جلسه بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ دلار است. هزینه کلی بستگی به اندازه ناحیه‌ای دارد که این روش روی آن انجام می‌شود.
  • هزینه میکرونیدلینگ تحت پوشش بیمه نیست.

بازدهی میکرونیدلینگ

  • این روش در درمان اسکارهای (جای زخم‌ها) کوچک ناشی از آکنه، زخم‌ها و بالا رفتن سن مؤثر است. همچنین پس از میکرونیدلینگ متوجه پوستی روشن‌تر، محکم‌تر می‌شوید.
  • نتیجه ایدئال پس از چند جلسه مشخص می‌شود.
  • میکرونیدلینگ از روش استفاده از رولرهای خانگی بسیار کارآمدتر و مفیدتر هستند.
  • میکرونیدلینگ: جوان‌سازی پوست با تحریک کلاژن سازی
  • میکرونیدلینگ چیست؟

    میکرونیدلینگ یکی از روش‌های زیبایی پوست با حداقل تهاجم و تداخل با پوست است که برای درمان مشکلات پوستی از طریق کلاژن سازی استفاده می‌شود. این روش که به عنوان روش درمانی تحریک کلاژن نیز شناخته می‌شود، ممکن است به بهبود ظاهر ناخوشایند اسکارهای ناشی از آکنه و همچنین ترک‌های پوستی کمک کند.

    همچنین از این روش در برخی روش‌های ضد پیری خاص، همانند عمل جراحی پلک چشم و لکه‌های ناشی از نور آفتاب استفاده می‌شود. با وجود اینکه احتمال می‌رود کلاژن در رشد موها نقش داشته باشد، ولی میکرونیدلینگ برای ریزش مو مفید نیست.

    اگر شما از سلامتی عمومی خوبی برخوردارید و یک سری مشکلات پوستی دارید که با درمان‌های خانگی یا برخی روش‌های  پوست پزشکی نظیر پیلینگ برطرف نشده، می‌توانید فرد مناسبی برای استفاده از این روش باشید.

  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی میکرونیدلینگ کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

سابسیژن چیست؟

زمانی که پوست آسیب می بیند، رشد بافت های همبند فیبری آغاز می شود، که در واقع بخشی از روند طبیعی بهبود پوست است. این روند فیبروز نامیده می شود. در اسکارهای فرورفته، آسیب دیدگی ها توسط رشته های فیبری در بافت زیر جلدی پوست به دام می افتند. هدف از سابسیژن حذف رشته های فیبری برای از بین بردن اسکار است. سابسیژن یک روش ساده است و به زمان زیادی برای تکمیل درمان نیاز ندارد.

از یک سر سوزن سرنگ برای ایجاد سوراخی در پوست استفاده شده و سپس سوزنی به پوست وارد می شود که رشته های فیبری را همزمان با حذف کلاژن (پروتئینی که در نتیجه فیبروز ایجاد می شود) تخریب می کند.

سابسیژن چیست

درمان سابسیژن چگونه انجام می شود؟

سابسیژن روشی بسیار آسان است و بیمار معمولا در همان روز مرخص می شود. مرحله اول درمان شامل تمیز کردن ناحیه ای است که قرار است سوزن وارد شود. نوری بالای سر بیمار قرار می گیرد و متخصص پوست نواحی جراحی را علامت گذاری می کند. سپس ناحیه ای که قرار است سوزن وارد شود به طور موضعی بی حس می شود. معمولا از سوزن سایز ۱۸ تا ۲۰ استفاده می شود. در بعضی موارد ممکن است از سوزن ۲۵-۲۷ استفاده شود. سوزن باید از زوایای خاصی که معمولا قائمه است وارد پوست شود. هنگامی که سوزن در داخل پوست قرار می گیرد، پزشک به طور مداوم سوزن را به داخل برده و خارج می کند تا صدایی شنیده شود. این صدا نشان دهنده تخریب رشته فیبری است.

پس از آن، سوزن در یک زاویه ۹۰ درجه چرخانده می شود و پزشک تا مدتی به اینکار ادامه می دهد تا مداخله پایان یابد. هموستاز وضعیتی است که رگهای خونی، خون را نگه می دارند. هموستاز ممکن است منجر به کبودی شود. برای جلوگیری از کبودی هموستاز، کمپرس سرد با استفاده از بسته های یخ روی محل جراحی قرار می گیرد.

چه کسی واجد شرایط درمان است؟

سابسیژن درمانی مناسب برای همه افرادی است که می خواهند اسکارهای عمیق آکنه پوست خود را از بین ببرند. سابسیژن همچنین روش خوبی برای درمان اسکارهای پس از جراحی یا تروما است.

چه کسی واجد شرایط درمان نیست؟

اگرچه که این درمان بسیار موثر است، اما برای همه توصیه نمی شود. به عنوان مثال افرادی که دچار اسکارهای هیپرتروفی یا کلوئیدی هستند، با سابسیژن درمان نخواهند شد. اسکارهای کلوئیدی زمانی ایجاد می شوند که اسکارهای زیادی دچار همپوشانی شده و روی پوست یک برآمدگی ایجاد می کنند. همچنین سابسیژن برای افرادی که دارای اختلالات مربوط به لخته شدن خون هستند یا اخیرا در معرض عفونت ویروسی بودند، توصیه نمی شود.

آیا سابسیژن عوارض جانبی دارد؟

پوست اطراف محل جراحی ممکن است به علت انباشته شدن خون متورم شود، که بسیار شایع است. بعد از درمان بیمار در اطراف ناحیه درمان احساس درد خواهد داشت که می توان با اعمال کمپرس سرد این درد را تسکین داد. در موارد نادر ممکن است ناحیه درمانی عفونی شود. تغییر رنگ پوست یکی دیگر از اثرات جانبی سابسیژن است. بنابراین معمولا به بیماران توصیه می شود که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی سابسیژن کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

این روش برای چه مواردی استفاده شده است؟

میکرونیدلینگ سنتی برای معالجه همه چیز از لکه های سنی و چروک گرفته تا جای زخم و اشکال خاصی از پراش پرکیشن استفاده می شود. PRP ممکن است این تأثیرات را تقویت کرده و به شما کمک کند سریعتر به نتایج دلخواه خود برسید.
اگرچه میکرونیدلینگ می تواند برای درمان زخم ها و علائم کشش در سایر نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرد ، اما به نظر می رسد بیشتر مطالعات با PRP و زخم ها روی درمان صورت متمرکز شده است.
اصطلاح خون آشام صورت معمولاً برای اشاره به میکرونیدلینگ با PRP که بصورت موضعی استفاده می شود ، پس از آن استفاده می شود.
اکثر بیماران کاندیدای خوبی برای این نوع از روشها هستند ، اما موارد منع مصرف چندانی در مورد درمان وجود ندارد.
در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید ممکن است این روش برای شما مناسب نباشد:
باردار

اخیراً برای آکنه از Accutane استفاده کرده اید.
هنوز آکنه فعال وجود دارد که منجر به زخم جدید می شود.
کسانی که شرایط پوستی خاصی مانند اگزما صورت یا روزاسه دارند.
اسکار
اگر سابقه بهبود زخم را دارا هستید.
در ۱۲ ماه گذشته تحت تابش پوست قرار گرفته اند.
پزشک تاریخچه پزشکی شما را ارزیابی می کند تا تشخیص دهد که آیا شما کاندید خوبی برای میکرونیدلینگ با PRP هستید یا خیر؟

قیمت آن چند است؟

میکرونیدلینگ با PRP یک روش زیبایی شناختی انتخابی محسوب می شود. بیمه پزشکی روشهای زیبایی را پوشش نمی دهد ، بنابراین باید این روش را از جیب بپردازید.
برخی تخمین ها برای میکرونیدلینگ PRP در هر جلسه ، درمان با میکرونیدلینگ حدود ۷۵۰ دلار انجام می دهند ، اما قیمت ها بسته به محل و ارائه دهنده آن ممکن است متفاوت باشد.
برای مقایسه ، یک جلسه میکرونیدلینگ معمولی برای صورت حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد. به خاطر داشته باشید که هزینه بالاتر با افزودن درمان PRP ، هزینه پایه میکرونیدلینگ را منعکس می کند.

چه انتظاری از میکرونیدلینگ با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) دارید؟

مانند سایر انواع میکرونیدلینگ ، برای دیدن نتایج کامل به بیش از یک روش درمانی نیاز دارید. اکثر افراد هر سه تا شش جلسه برای درمان نیاز دارند که یک جلسه در حدود هر چهار هفته انجام می شود. با توجه به این ، هزینه کل شما می تواند بین ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دلار باشد.
میکرونیدلینگ با PRP ارزان نیست ، اما ارزان تر از جراحی های تهاجمی است. همچنین می توانید در مورد راههای بالقوه برای جبران هزینه های پیش بینی شده با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی میکرونیدلینگ با پلاسمای غنی از پلاکت کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

نور خورشید با پوست شما چه می کند؟

شاید دراز کشیدن زیر آفتاب، احساس خوبی به شما بدهد، اما در دراز مدت می تواند به سلامت شما صدمه نیز وارد کند و شما را در معرض خطر چین و چروک، لکه های پیری، ضایعات پوستی خشن به نام کراتوز اکتینیک  و سرطان پوست قرار دهد.

برنزه شدن در آفتاب

نور خورشید با پوست شما چه می کند؟

شاید پوست برنزه زیبا به نظر برسد، اما رنگ طلایی آن به علت آسیب به لایه بالایی پوست (اپیدرم) به وجود می آید. زمانی که پوست شما اشعه ماورای بنفش ((UV نور خورشید را جذب می کند، با سرعت بیشتری پیر شده و خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش خواهد یافت.
برای جلوگیری از آسیب به پوست، حتماً از کرم های ضد آفتابی با ۳۰ SPF و یا بالاتر استفاده کنید.

آفتاب سوختگی سطحی (درجه اول)

نور خورشید با پوست شما چه می کند؟

وقتی آفتاب سوخته می شوید پوستتان قرمز و گرم می شود و ممکن است درد خفیفی نیز احساس کنید. این نوع آفتاب سوختگی که تنها لایه بیرونی پوست را تحت تأثیر قرار می دهد سوختگی درجه اول می نامند. برای تسکین درد، می توانید قرص آسپرین یا ایبوپروفن مصرف کنید و یا از کیسه یخ، کرم های مرطوب کننده یا آلوئه ورا روی محل سوختگی استفاده کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی پوست کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

تزریق فیلر برای بینی

تزریق فیلر بینی چگونه عمل می کند؟

با تزریق دقیق فیلر به بالا و پایین برآمدگی های بینی، می توان ظاهر بینی را بهبود بخشید و بینی را کاملا صاف نمود. بعلاوه با تزریق فیلر در اطراف نوک بینی، می توان به نوک بینی ظاهری باریکتر و با زاویه بهتر داد. همچنین با تزریق بوتاکس به ماهیچه پایین ‌برنده تیغه بینی، می توان نوک بینی را لیفت کرد. تزریق فیلر به بینی می تواند بینی را صاف تر و خوش فرم تر نماید، اما باعث کوچک شدن بینی نمی شود.

فواید تزریق فیلر نسبت به جراحی زیبایی بینی چیست؟

اکنون گزینه های بیشتر و بیشتری برای انجام روش های غیرجراحی در دسترس هستند. بدون جراحی بودن روش به معنی خطر کمتر، دوره نقاهت کوتاه تر، عوارض جانبی کمتر و در عین حال همراه بودن با نتایج بسیار مشابه است. عمل بدون جراحی بینی با استفاده از فیلرها به معنای این است که می توان فقط در پنج دقیقه و بدون درد بهبود زیادی در ظاهر بینی ایجاد نمود. عمل جراحی زیبایی بینی یک ماه یا بیشتر طول می کشد و نتایج همیشه عالی نیستند.

اگر نتایج بدست آمده از تزریق فیلر به بینی رضایت بخش نباشد، چه می توان کرد؟

تزریق فیلر به بینی روشی دائمی نیست، بنابراین اگر نتایج را دوست ندارید می توانید چند ماه صبر کنید یا معکوس آن را انجام دهید. با تزریق آنزیم حل کننده فیلر می توان نتایج بدست آمده را معکوس کرد.

عمل جراحی بینی دائمی است، و بسیاری از افرادی که رینوپلاستی جراحی را انجام داده اند با استفاده از فیلر نتایج بدست آمده از عمل بینی را اصلاح می کنند. از این رو می تواند برای بسیاری از افراد گزینه ی بهتری نسبت به عمل جراحی باشد.

 

چه عاملی موجب افزایش محبوبیت فیلر بینی شده است؟

بینی مهم ترین قسمت صورت است و در زیبایی صورت نقش تاثیرگذاری دارد. رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی با دوره نقاهت زیاد و مشکلات خاص خود همراه است. بسیاری از افرادی که به بهبود ظاهر خود علاقمند هستند، اما تمایلی به انجام روش جراحی ندارند، می توانند با استفاده از تزریق فیلر به بینی به نتایج مورد نظر خود برسند.

تزریق فیلر به بینی به چه شکل انجام می شود؟

در طی این روش بیمار دراز می کشد و سطح مورد نظر کاملا تمیز می شود. سپس فیلر اسید هیالورونیک با استفاده از سوزن نازکی به مناطق مورد نظر تزریق می شود. برای تزریق از فیلرهای متفاوتی مثلا ژوودرم استفاده می شود. پس از اینکه تزریق انجام شد، ممکن است بینی قالب گیری شود. پس از تزریق فیلر بینی باید دستورالعمل های مربوطه را رعایت نمایید، به طور مثال برای مدت کوتاهی نباید از عینک استفاده کنید. عمل غیر جراحی بینی با تزریق فیلر فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و نتایج تزریق فیلر آنی هستند.

آیا تزریق فیلر به بینی درد دارد؟

بعضی از فیلرهایی که مورد استفاده قرار می گیرند حاوی بی حسی هستند. همچنین ممکن است به صورت جداگانه از بی حسی های موضعی استفاده شود. تزریق فیلر به بینی روشی سریع و بدون درد است.

نتایج بدست آمده از تزریق فیلر به بینی چه مدت به طول می انجامد؟

نتایج تزریق فیلر به بینی می تواند بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ادامه داشته باشد و با تکرار درمان، می توان به نتایج طولانی مدت تری دست یافت.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی فیلر بینی کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه