مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

  • ۰
  • ۰

زنانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند و به فرزند خود شیر می دهند؛ امکان دارد که ریزش مو بیشتری را نسبت به قبل احساس کنند. ریزش مو پس از زایمان و ریزش مو در دوران شیردهی تاحدی طبیعی است و بهرحال شما قادر نیستید که به طورکامل از آن جلوگیری کنید. با این حال تماشای از دست دادن موهای عزیزتان نیز واقعا ناراحت کننده خواهد بود.

معمولا نیازی به نگرانی نیست و حدود یک سال بعد از تولد کودک موها به حالت طبیعی خود بازمی گردند. تا زمانی که این اتفاق بیفتد؛ روش های مختلفی جهت تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن ها وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی

ریزش مو در دوران شیردهی چیست و چگونه درمان می شود؟

کودکی که تازه متولد می شود تا چندین ماه تنها از شیر مادر تغذیه خواهدکرد. دوران شیردهی برای مادر و فرزند او فواید زیادی دارد اما امکان مخاطراتی برای مادر نیز وجود خواهد داشت. یکی از این مشکلات همین ریزش مو در دوران شیردهی به شمار می رود. البته امکان دارد که بانوان به دلایل دیگری نیز در این دوران دچار ریزش مو شوند اما آیا امکان توقف ریزش مو پس از زایمان وجود دارد یا خیر؟ با انجام چند عمل ساده امکان کاهش ریزش مو در این زمان وجود دارد.

مراقبت مناسب از موها

باید توجه داشته باشید که به دلیل تغییرات هورمونی به وجود آمده در بدن، شما قادر به توقف ریزش موی خود نیستید. با این حال اگر از موهای خود به درستی مراقبت نکنید، ریزش مو بدتر و شدیدتر خواهد شد. مراقبت صحیح و عادات درست مراقبت از موها امکان دارد که به کمتر شدن حجم موهایی که از دست می دهید کمک کند.

راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی

شستشوی منظم و آرام موها

ساقه مو  و پوست سر خود را به صورت منظم و به آرامی با شامپو بشویید. این عمل به جلوگیری از آسیب به موهای شما و در نهایت ریزش موها کمک خواهدکرد. البته باید نکات زیر را در هنگام شستشو مد نظر داشته باشید.

  • موهای خود را یک روز در میان یا کمترین میزان لازم شستشو دهید. به این دلیل که شستشوی مداوم و مکرر به ساقه های موهای شما آسیب وارد می کند.
  • شامپو مناسبی تهیه کنید و آن را به پوست سر خود و ساقه موها ماساژ دهید.
  • در هنگام شستشو هرگز موهای خود چنگ نزنید. بلکه تنها شامپو و کف را روی سر خود ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

استفاده از نرم کننده مناسب 

زمانی که شستشوی موها به اتمام رسید، روی ساقه موهای خود نرم کننده بمالید. این عمل به جلوگیری از ریزش مو در اثر آسیب هایی همچون شکستگی مو کمک خواهدکرد. در ضمن با استفاده از نرم کننده موهای شما پرتر به نظر می رسد. در نتیجه شما به میزان کمتری در خصوص ریزش موی خود دچار استرس خواهید شد.

پس از اتمام شستشو اطمینان حاصل کنید که تمامی مواد را از روی مو آبکشی کرده اید. در صورت داشتن زمان بیشتر جهت رسیدگی به موها، از انواع ماسک های داخل و خارج حمام نیز استفاده کنید.

موهای خود را با احتیاط خشک کنید

استفاده از حوله و سشوار ممکن است که موجب آسیب به موها و ازبین رفتن چربی مفید آن شود. بنابراین موهای خود را با احتیاط خشک کنید که از شکستگی و ریزش مو در دوران شیردهی جلوگیری به عمل آید. یکی از راه حل هایی که در این خصوص وجود دارد این که با یک حوله نرم موهای خود را مالش داده و خشک کنید. هرگز موهای خود را در داخل حوله نپیچید. به این علت که با این کار موها دچار شکستگی خواهند شد.

در صورتی که باید از سشوار استفاده کنید، کمترین میزان حرارت را برگزینید و تعداد دفعات خشک کردن با سشوار را تا حد امکان کاهش دهید.

راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو در دوران شیردهی

از شانه کردن بیش از حد دوری کنید

دفعات شانه زدن موها را کاهش دهید و به آهستگی شانه بزنید. در واقع شانه زدن موها تنها برای این منظور است که به موهای بهم ریخته خود کمی حالت دهید و اینکه محکم و به دفعات موهای خود را برس بزنید تاثیری روی زیبایی موهایتان نگذاشته بلکه احتمال ریزش را بیشتر میکند.

زمانی که موهایتان خیس است از شانه زدن اجتناب کنید و برای مرتب کردن موها، ابتدا اجازه دهید که کمی خشک شوند. زمانی که موهایتان نم دار شد با استفاده از یک شانه دندانه درشت، شانه بزنید که میزان آسیب به موهایتان به حداقل برسد. هرگز موهای گره خورده را محکم شانه نزنید. بلکه ابتدا با کمک یک نرم کننده گره ها را باز کنید و سپس شروع به شانه زدن کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • ۹۹/۰۸/۲۸
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی