مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کمبود ویتامین B12 در مراحل اولیه علائمی دارد که در صورت عدم توجه و درمان ممکن است عوارض جدی در پی داشته باشد. توجه به علائم اولیه می تواند از ابتلا به عوارض سخت جلوگیری کند و موهای فرد از نو رشد کنند.

ویتامین B12 یکی از ویتامین های B است که برای عملکرد سالم بدن بسیار ضروری است. وجود این ویتامین برای تولید گلبول های قرمز، سلامت سیستم عصبی، جذب اسید فولیک و تجزیه و آزاد سازی انرژی غذا مفید است.

علائم کمبود ویتامین B12: وضعیت موی شما نشانگر کمبود این ویتامین است

کم خونی: اگر فردی کمبود ویتامین B12 داشته باشد، تعداد گلبول های قرمز خون در او پایین می آید و سلول های عصبی در معرض آسیب قرار می گیرند. در صورت عدم درمان، این آسیب منجر به عوارض قلبی می شود.

افراد ممکن است به دلایل متفاوتی دچار کمبود ویتامین B12 شوند که اولین آنها رژیم غذایی است.

بدن ویتامین B12 مورد نیاز خود را به راحتی از طریق غذاهای حیوانی به دست می آورد. بنابراین برخی از گیاه خواران ممکن است با فقر این ویتامین مواجه شوند.

برخی شرایط خاص پزشکی مانند کم خونی ممکن است بر جذب ویتامین B12 و علائم کمبود ویتامین B12 تأثیر مخرب داشته باشند.

ریزش مو و سفید شدن موها: به منظور پیشگیری از عوارض خطرناک کمبود ویتامین B12، توجه به علائم اولیه حائز اهمیت است.این علائم اولیه شامل ریزش موی فرد نیز می شود.

طبق مطالعات، سفید شدن موها ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B12 باشد.

در سال ۲۰۱۶ در مجله بین المللی Trichology گزارشی چاپ شد. در این گزارش درباره عوامل موثر بر سفیدی موی جوانان زیر ۲۵ سال هندی توضیح داده شد.

در این گزارش آمده است که علائم کمبود ویتامین B12 در این افراد شایع است. علاوه بر این کمبود فریتین که موجب جذب آهن و کلسترول می شود نیز دیده شده است.

در سال ۲۰۱۵ گزارشی در مجله Development مبنی بر تحقیقات مختلفی در زمینه علائم کمبود ویتامین B12 و ارتباط آن با سفیدی مو چاپ شد.

این مقاله نشان داد که رنگدانه های مو تحت تاثیر کمبودهای تغذیه ای تغییر رنگ می دهند. در نتیجه می توان گفت رنگ مو با مصرف مکمل های ویتامین بر می گردد.

علائم کمبود ویتامین B12: وضعیت موی شما نشانگر کمبود این ویتامین است

البته کمبود ویتامین B12 همیشه تنها دلیل سفید شدن مو نیست.

موهای سفید بخشی اجتناب ناپذیر از پیری محسوب می شوند و در سن ۳۰ سالگی بیشتر افراد چند موی سفید دارند.

ژنتیک نقش مهمی در سفید شدن موی افراد دارد.

برخی از متخصصان بر این باور هستند که کمبود ویتامین B12 بر ریزش مو تاثیرگذار است.

فیلیپ کینگزلی می گوید: « مو برای رشد به مخلوطی از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد، ویتامین B12 یکی از این ویتامین های ضروری است.»

« ویتامین B12 یک ویتامین محلول در آب است. این ویتامین تاثیر قابل توجهی بر عملکرد درست سلول های عصبی بدن دارد. همچنین نقش کلیدی در تولید DNA و سلامت گلبول های قرمز خون که اکسیژن رسان بافت ها هستند، ایفا می کند. »

«علائم کمبود ویتامین B12 مانند کم خونی و فقر آهن شامل خستگی غیرمعمول، بی حالی، رنگ پریدگی و ریزش موی سر از ریشه است.»

دیگر علائم کمبود ویتامین B12

نشانه های کمبود ویتامین B12  سطح وسیع تری را شامل می شود که عبارت هستند از:

  • احساس خستگی زیاد
  • نفس نفس زدن حتی بعد از کمی ورزش
  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی ویتامین B12 کلیک کنید.
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

نمی دانید چگونه باید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید؟ باید بدانید که تنها شما از این عذاب رنج نمی برید. ریزش مو در مردان و زنان کاملا شایع است. در مقاله پیش رو قصد داریم در رابطه با جلوگیری از ریزش مو با مصرف امگا ۳ توضیح دهیم.

در حقیقت ۲۰ درصد از مردان سفید پوست در سن ۲۰ سالگی دچار نوعی طاسی می شوند. این آمار برای زنان نیز بهتر نیست؛ زیرا ۸۰ درصد از آن ها به طور محسوس در سن ۶۰ سالگی دچار ریزش مو می شوند. این داده ها بر اساس نظرسنجی اخیر جامعه بین المللی جراحی ترمیم مو در ایالات متحده به دست آمده است.

همچنین این بررسی نشان می دهد که ۳۵ میلیون مرد آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۳ دچار ریزش مو شدند. این آمار در زنان با تعداد ۲۱ میلیون نفر مقدار کمتری را نشان می دهد.

وراثت و ژنتیک مهم ترین عوامل موثر بر سلامت مو هستند. شما از عوامل ژنتیکی در امان نخواهید بود، اما نکات تغذیه ای خاصی وجود دارد که در صورت رعایت آن ها از ریزش موی خود جلوگیری خواهید کرد. همچنین به رشد سریع موهای خود نیز کمک می کنید. به عنوان مثال می توانید از ریزش مو با مصرف امگا ۳ جلوگیری کنید.

چگونه با مصرف امگا 3 از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؛ مقابله با ریزش مو با مصرف امگا ۳

امگا ۳ از مکمل هایی است که در روغن ماهی یافت می شود. در واقع مکمل های روغن ماهی از منابع غذایی سرشار از امگا ۳ استخراج می شوند. این روغن ها دو اسید چرب قوی را به بدن می رسانند. این اسیدها شامل اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) و اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) هستند.

مطالعات بالینی نشان داده است که اسیدهای چرب موجود در امگا ۳ سلامت روان را تقویت می کنند. همچنین مهارت های ذهنی مانند تمرکز و حافظه را بهبود می بخشند. همچنین EPA و DHA به کاهش التهاب و کلسترول نوع بد نیز کمک می کنند. بنابراین خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

اما مزیت های اسیدهای چرب امگا ۳ تنها به این موارد محدود نمی شود. این اسیدها جهت تقویت موهای سالم بسیار مفید هستند. در واقع این اسیدها راهی جهت جلوگیری از ریزش مو با مصرف امگا ۳ محسوب می شوند.

محققان نتیجه مطالعات خود بر ۳۰ خانم در سن های بین ۳۸ تا ۶۷ سال را در Advances in Therapy منتشر کردند. این خانم ها از قبل با عارضه ریزش مو مواجه بودند. نتیجه تحقیقات نشان داد که امگا ۳ به طور قابل توجهی باعث کاهش ریزش مو در زنان می شود.

مطالعات بالینی دیگر نیز نشان داد که کمبود امگا ۳ موهایی کدر و خشک را به دنبال خواهد داشت. در نتیجه به مرور زمان منجر به شوره سر یا همان خارش پوست سر می شود. امگا ۳ به روان سازی فولیکول های مو کمک می کند. بنابراین خاصیت ارتجاعی و درخشندگی به موهای شما می دهد. از این رو جلوگیری از ریزش مو با مصرف امگا ۳ روشی نوین جهت مقابله با این عارضه به شمار می آید.

منابع طبیعی امگا ۳

خوشبختانه با خوردن مقدار کافی از امگا ۳ از مزایای تقویت کننده این ماده بهره مند خواهید شد. دو واحد ماهی چرب به تنهایی دوز هفتگی توصیه شده از EPA و DHA را تامین می کند. انتخاب های شما جهت مصرف امگا ۳ گسترده است؛ ماهی قزل آلا، هلیبوت، ساردین، گربه ماهی، ماهی تن و شاه ماهی.

سایر منابع غذایی امگا ۳ شامل موارد زیر می شود:

  • آجیل
  • بذر کتان
  • صدف
  • روغن کانولا
  • تخم مرغ

و اما ساده ترین راه جهت مصرف امگا ۳ استفاده از مکمل های روغن ماهی است. با مصرف این مواد غذایی میزان امگا ۳ مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و به این ترتیب ریزش مو با مصرف امگا ۳ کاهش پیدا می کند.

چگونه با مصرف امگا 3 از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

ریزش مو معمولاً بیماری مهم و خاصی نیست اما ممکن است تأثیر زیادی بر روح و روان شما بگذارد. بنابراین در اکثر افراد، درمان آن در اولویت قرار دارد. اگر می خواهید به صورت طبیعی درمان شوید، مدارکی وجود دارد دال بر این که مصرف یک ویتامین خاص ممکن است به تحریک رشد مو کمک کند.

ریزش مو کاملاً طبیعی است. معمولا هر فرد روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را از دست می دهد. از دست دادن ناگهانی و سریع بسیاری از موها ممکن است بسیار ناراحت کننده و مسبب مشکلات فیزیولوژیکی باشد. امکان دارد ریزش مو موقتی باشد و موها دوباره رشد کنند یا دائمی و برای همیشه آن ها را از دست دهید.

درمان ریزش مو: آیا مصرف بعضی داروها و مکمل ها ممکن است موثر باشد؟

ریزش موی دائمی موجب افسرده شدن فرد می شود ولی برخی داروها و مکمل های طبیعی نتایج امیدوار کننده ای را در درمان ریزش مو نشان داده اند.

ویتامین E

بعنوان مثال مصرف ویتامین E که در حفظ سلامت پوست، چشم و تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری و عفونت بسیار موثر است، باعث بهبود و درمان ریزش مو می شود.

در یک مطالعه تحقیقاتی کوچک نقش ویتامین E در جلوگیری از ریزش موی ۳۸ نفر بررسی شد. این تحقیق نشان داد که ویتامین E در مقایسه با دارونماها باعث بهبود رشد موی داوطلبان می شود.

علاوه بر این ویتامین E ممکن است جریان خون را افزایش دهد که موجب درمان ریزش مو می شود. بعنوان مثال محققان در یک تحقیق دریافتند که دوز بالای ویتامین E در افراد مبتلا به دیابت نوع اول باعث افزایش جریان خون در چشم می شود. یک تحقیق دیگر نیز نشان داد که افزایش خون رسانی باعث رشد مو و افزایش فولیکول و اندازه مو در موش ها می شود.

سایر داروهای امیدوار کننده

Saw palmetto

یک مکمل گیاهی است که از میوه درختان کاج کوتوله آمریکایی ساخته می شود و امکان دارد موجب بهبود رشد مو شود.این ماده به حفظ سطح تستوسترون در آقایان کمک می کند. طبق بیانیه بخش سلامت هاروارد، کنترل سطح تستوسترون ممکن است در درمان ریزش مو نقش داشته باشد. یک تحقیق نشان داد که ریزش موی حدود ۶۰ درصد از کسانی که از Saw palmetto استفاده کرده اند، بهبود یافته است.

درمان ریزش مو: آیا مصرف بعضی داروها و مکمل ها ممکن است موثر باشد؟

مقدار مصرف در این تحقیق ۲۰۰ میلی گرم در روز بود.

فیناستراید و ماینوکسیدیل

طبق گزارش سازمان بهداشت ملی (NHS) اگر به دنبال درمان هستید بدانید که فیناستراید و ماینوکسیدیل اصلی ترین داروهای های طاسی در مردان هستند. ماینوکسیدیل را برای درمان طاسی زنان نیز استفاده می کنند؛ اما زنان نباید از فیناستراید استفاده کنند. در تحقیقی مشخص شد اثرات سوء مصرف فیناستراید همچون کاهش میل جنسی، خشکی پوست، سردرد و آکنه خفیف در زنان دیده شده است.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

میکرونیدلینگ روشی با سابقه تاریخی برای جوان سازی و بهبود اسکارهای سطحی ناشی از آکنه های قدیمی به حساب می آید میکرونیدلینگ روشی است که با استفاده از یک دسته سوزن کوچک برای سوراخ کردن لایه سطحی پوست استفاده می شود. این فرایند برای جوانسازی پوست با تقویت تولید کلاژن انجام می شود ، که به نوبه خود باعث کاهش چین و چروک ، خطوط ریز و همچنین افزایش قوام و سفتی نسبی پوست می شود.

رعایت موارد مهم قبل و بعد از میکرونیدلینگ

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ ، تقریباً ۱۰۰٪ از افراد شرکت کننده در میکرونیدلینگ ، تفاوت قابل ملاحظه ای و بهبود گسترده در ظاهر زخم های آکنه خود را بعد از درمان گزارش دادند.

قبل از انجام نیدلینگ نیاز است بیمار و پزشک مسایلی را رعایت نمایند که اعم آنها شامل موارد زیر است

بیمار باید شرح درست و کاملی از بیماریهای پوستی که ه آن مبتلاست به پزشک خود بگوید

هرپس (تبخال)فعال در منطقه کار (تا پایان دوره نیدلینگ ممنوع است و تا شش ماه نیاز به پروفیلاکسی هرپس دارد)

زونا در دوهفته اخیر.( بعد از زونا تا یک ماه نیدلینگ انجام نمیشود)

پسوریازیس همراه با اید مثبت (با توجه به احتمال ایجاد پسوریازیس در منطقه کاری نیدلینگ این عمل با رضایت بیمار مبنی بر آگاهی از این موضوع انجام شود)

لیکن پلان( میتواند همانند پسوریازیس واکنش اید مثبت ایجاد و موجب تشکیل پلاک ضایعه در محل گردد پس اخذ رضایت از بیمار لازم است)

بیماری های تاولی مثل پمفیگویید و پمفیگوس( انجام نیدلینگ ممنوع است)

همچنین مصرف داروهایی همچون

وارفارین در صورتی که بیمار به دلایل طبی نمیتواند وارفارین را قطع کند انجام نیدلینگ ممنوع است)

داروهای ضعیف کننده سیستم ایمنی ( انجام نیدلینگ با خطراتی همپون ریسک بالای التهاب و یا عفونت پس از نیدلینگ همراه است)

داروهای شیمی درمانی.( انجام نیدلینگ در طی مصرف داروهای شیمی درمانی ممنوع است)

ویتامین ایی (با توجه به احتمال افزایش خطر خونریزی یا ایجاد کبودی و هماتوم با وجود مصرف این دارو بهتر است ۷تا ۱۰ روز قبل از نیدلینگ این داروها قطع گردد)

اومگا ۳ (با توجه به احتمال افزایش خطر خونریزی یا ایجاد کبودی و هماتوم با وجود مصرف این دارو بهتر است ۷تا ۱۰ روز قبل از نیدلینگ این داروها قطع گردد)

کرمهای ویتامین آ( به احتمال ایجاد تغییر رنگ پوست در مصرف این دارو در حین انجام نیدلینگ سه تا پنج روز قبل قطع گردد)

راکوتان ( گرچه در مطالعات جدید این دارو خطری در پروسیجرهای پوستی به حساب نمی آید اما هنوز در برخی رفرانسها قطع این دارو را توصیه کرده یا انجام نیدلینگ را به بعد از اتمام این دارو موکول میکنند)

آسپرین (با توجه به احتمال افزایش خطر خونریزی یا ایجاد کبودی و هماتوم با وجود مصرف این دارو بهتر است ۷تا ۱۰ روز قبل از نیدلینگ این داروها قطع گردد)

همپنین از سه تا ۵ روز قبل از انجام نیدلینگ از مصرف لوازم آرایشی و کرمهای روشن کننده و لایه بردار خوداری شود

در حین عمل ابتدا با محلول شوینده مناسب صورت شسته و خشک شود . ضد عفونی با بتادین پیشنهاد نمیشود . الکل هم به میزان کم  قابل استفاده است.

اقدامات بعد از عمل

  • چند ساعت بعد از درمان یا قبل از زمان خواب صورت را بشویید.
  • از پاک کننده های ملایم مانند شامپو بچه استفاده کنید.
  • به آرامی صورت را با آب ولرم ماساژ دهید (دوش گرفتن می تواند توانایی راحت تر ماساژ صورت در هنگام شستشو در همان زمان را فراهم کند) و کلیه سرم و خون خشک شده را از بین ببرد.

با این کار ظاهر پوست بهبود می یابد و همچنین باعث جذب بهتر داروهای پزشکتان می شود.

  • تا ۱۲ ساعت بعد از نیدلینگ از کرم ضد آفتاب و یا آرایش استفاده نشود.

رعایت موارد مهم قبل و بعد از میکرونیدلینگ

  • ۷۲ ساعت بعد می توان از مواد آرایشی استفاده کرد ،
  • ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از درمان ، بیمار می تواند به رژیم منظم مراقبت از پوست بازگردد. محصولات رتینول برای استفاده از نتایج بهینه پیشنهاد می شود.
  • استفاده از محلولهای حاوی الکل به مدت ۱۰-۱۴ روز ممنوع است
  • همچنین از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد به مدت ۱۵روز خودداری کنید
  • شنا کردن و ورزش تا ۴۸ ساعت ممنوع است.
  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی میکرونیدلینگ کلیک کنید.
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

درست است که از کاشت مو به عنوان یک راه حل موثر و دائمی جهت رهایی از کم پشتی و طاسی سر یاد می شود؛ اما این عمل نیز همانند سایر عمل های جراحی عوارضی دارد. به طوری که باید پیش از اقدام به انجام آن، نسبت به عوارض کاشت مو آگاهی کافی داشته باشید. گفته می شود که عمل کاشت مو ایمن است با این حال تجربه درد، خارش، سوزش و التهاب ممکن است که چند روز تا چند ماه شخص را دچار مشکل کند.

در این نوشته قرار است که نگاه دقیق و کاملی نسبت به عوارض کاشت مو داشته باشیم. بطوری که مطالعه این مقاله به اشخاصی که قصد انجام این عمل را دارند، کمک خواهدکرد.

عوارض کاشت مو را بشناسید

عوارض کاشت مو به چند دسته تقسیم می شود؟

به طور معمول عوارض کاشت مو بسیار کم است. به طوری که پس از گذشت مدت کوتاهی برطرف می شوند. با این حال گاهی نیز اتفاقاتی می افتند که ماندگار هستند. به همین جهت در این قسمت عوارض کاشت مو را به دو دسته کلی عوارض کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می کنیم.

کوتاه مدت

این دسته از عوارض با اینکه ناراحت کننده هستند اما بسرعت و با انجام درمان های مختصر و کوتاه مدت یا حتی بدون انجام درمان خاص و با گذشت زمان به طور کامل برطرف می شوند. خوشبختانه اغلب افراد نیز چند نمونه خفیف از همین موارد را احساس خواهندکرد.

. خون ریزی و تورم پوست سر

این مورد یکی از شایع ترین عوارض کاشت مو به شمار می رود و تقریبا اجتناب ناپذیر است. به این دلیل که حتی اگر شما به دلیل جلوگیری از خونریزی از روش FUE به جای FUT (که در آن نواری از بخش پشتی سر که دارای فولیکول های سالم و قابل رشد است برداشته می شود.) استفاده کنید، باز هم مقدار کمی خونریزی یا تورم را مشاهده می کنید.

به طور معمول تورمی که پس از عمل جراحی ایجاد می شود؛ با گذشت زمان برطرف خواهد شد و مشکل نگران کننده ای نیست. میزان خونریزی نیز تا حد کمی قابل قبول است؛ اما اگر مقدار خونریزی زیاد باشد؛ احتمال دارد که اشتباهی در روند انجام عمل جراحی صورت گرفته باشد و بهتر است با جراح خود مشاوره کنید.

عوارض کاشت مو را بشناسید

. خارش

پس از انجام هر عمل جراحی که در بدن انجام می گیرد؛ پوست و جای زخم شروع به بهبود و ترمیم خود می کند. این عمل به طور معمول با خارش پوست همراه خواهد بود. مسئله مهم در هنگام مواجهه با احساس خارش این است که نباید جای زخم را بخارانید. به این دلیل که این کار ممکن است که موجب جابه جایی فولیکول هایی که به تازگی کاشته شده اند، شود. در ضمن حین خاراندن احتمال دارد که میکروب به زخم وارد شود و عفونت ایجاد کند.

درصورتی که خارش تا مدت های طولانی پس از انجام کاشت ادامه پیدا کند؛ ممکن است که به دلیل شامپویی باشد که از آن استفاده می کنید. بنابراین با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید و او را در جریان بگذارید.

· عفونت

عفونت و تورم ناشی از عفونت نیز از جمله عوارض کاشت مو از نوع کوتاه مدت است. این مشکل با یک کرم یا ژل آنتی بیوتیک ملایم برطرف خواهدشد. با این حال اگر با این درمان ها وضعیت عفونت بهبود پیدا نکرد؛ توصیه می شود که با پزشک خود جهت انجام درمان های جدی تر مشورت کنید.

· ریزش شوک

منظور از ریزش شوک، پدیده ای است که در آن موهای کاشت شده به شکل ناگهانی شروع به ریزش می کنند. البته این حالت تنها پس از گذشت مدت کوتاهی از کاشت مو اتفاق می افتد. با این وجود بیماران نباید نگران این نوع از عوارض کاشت مو باشند. در حقیقت، بعد از چند ماه پس از ریزش شوک، به این دلیل که فولیکول های مو هنوز داخل پوست سر هستند؛ رویش مو شروع خواهدشد.

عوارض کاشت مو را بشناسید

· بی حسی پوست سر

طبق تحقیقات انجام شده، درصد کمی از افراد پس از انجام عمل جراحی دچار بی حسی موضعی می شوند. این مشکل با گذشت چند هفته و زمانی که بدن خودش را با کاشت تطبیق داد؛ از بین می رود.

 عوارض بلند مدت

در برخی از موارد، عوارضی وجود دارند که با گذشت زمان از بین نمی روند و فرد را دچار مشکل خواهندکرد. این مشکلات با وجود اینکه چندان رایج نیستند؛ اما امکان دارد که برای درصد اندکی از بیماران اتفاق بیافتد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی عوارض کاشت مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

اکثر ما زمانی که یک موی سفید را در سر خود می بینیم، از این فکر که تنها راه حل ما در این مورد رنگ کردن یا کندن آن است، دچار استرس می شویم. در حالیکه بسیاری از افراد به دلایل ژنتیکی و ارثی یا استرس با این مشکل مواجه هستند. اگرچه دلایل دیگری نیز ممکن است که منجر به سفیدی موها شود.

راه های آسان طبیعی و موثر جهت کاهش سفیدی مو

جهت مقابله با این مشکل برایتان درمانهای خانگی را لیست کرده ایم که علاوه بر تاثیر، مقرون به صرفه نیز هستند. بنابراین استرس را از خود دور کرده و جهت کاهش موهای سفید خود از این دستورالعمل ها استفاده کنید.

علل سفیدی مو چیست؟

سفیدی مو تحت تاثیر عوامل زیر است:

هورمون ها

رنگدانه موی شما به مقدار زیادی به هورمون ها بخصوص هورمون تیروئید بستگی دارد. بنابراین هرگونه عدم توازن ممکن است که به سفیدی مو منجر شود.

ژنتیک

اگر این مشکل در خانواده شما رایج است و اکثر همسنان شما در خانواده تان سفیدی زودرس مو داشته اند هیچ کاری جهت رفع آن از شما ساخته نیست. موها در برخی از افراد از زمانی که نوجوان هستند یا در اوایل دهه ۲۰ زندگی خود قرار دارند شروع به سفیدی می کند اما این مسئله برای دیگران کمی دیرتر اتفاق می افتد.

کمبود ملانین

اگر شما تغذیه مناسبی ندارید و به میزان لازم پروتئین دریافت نمی کنید؛ امکان کمبود ملانین در بدن شما وجود دارد که این کمبود موجب سفیدی موها می شود. کمبود برخی ریز مغذی ها موجب افت میزان ملانین به زیر شاخص های استاندارد قابل قبول خواهدشد.

استرس

این روزها استرس دلیل اصلی بسیاری از مشکلات بدن از جمله سفیدی موها است. استرس دلیل خاکستری شدن زودرس مو به شمار می رود و این مسئله زمانی که ما بیش از حد الکل یا فست فود  هم استفاده کنیم، مشکل بدتر هم می شود.

مواد شیمیایی

استفاده از شامپوهایی که حاوی مواد شیمیایی هستند را متوقف کنید. محصولات آرایشی مو که در ترکیبات آن ها مواد شیمیایی وجود دارند؛ همانند رنگ موها امکان دارد که دلیل این مشکل باشند. دلیل دیگری که ثابت می کند که نباید این مواد را بخرید؛ این است که امکان دارد که به مشکلات آلرژیک مبتلا شوید.

روش های درمان طبیعی جهت توقف خاکستری شدن و کاهش موی سفید

استفاده از پودر یا روغن آملا

مواد اولیه:

۳ یا ۴ عدد آملا خشک

۱ فنجان روغن نارگیل

راه های آسان طبیعی و موثر جهت کاهش سفیدی مو

طرز تهیه:

آملا و روغن نارگیل را با یکدیگر بجوشانید و در یک ظرف قرار دهید.

هر مرتبه دو قاشق غذاخوری  از این محلول را بر پوست سر خود ماساژ دهید و سپس آن را بر کل موهای خود پخش کنید.

پس از اینکه به مدت پانزده دقیقه ماساژ دادید؛ منتظر بمانید که ۳۰ دقیقه دیگر هم روی سر شما بماند. اگر تمام طول شب روی سر باشد؛ بهتر است.

با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات سر را بشویید و در آخر نرم کننده بزنید. این کار را سه مرتبه در هفته تکرار کنید.

استفاده از چای سیاه یک روش هندی

مواد اولیه

دو قاشق غذاخوری چای سیاه

یک فنجان آب

راه های آسان طبیعی و موثر جهت کاهش سفیدی مو

طرز تهیه

چای را بجوشانید و مایع خنک شده آن را صاف کنید و بر پوست سر و موهای خود بمالید.

چند دقیقه این محلول را بر سر ماساژ دهید و یک ساعت صبر کنید.

سپس سر خود را با شامپو ملایم و بدون سولفات بشویید و در آخر نیز از نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از برگ کاری

مواد اولیه

چند برگ کاری

۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

راه های آسان طبیعی و موثر جهت کاهش سفیدی مو

طرز تهیه

برگ ها را با روغن نارگیل بجوشانید و منتظر بمانید که خنک شود.

سپس آن را صاف کنید و بر پوست سر خود ماساژ دهید و آن را به موهای خود نیز بمالید.

بعد از اینکه به مدت پانزده دقیقه ماساژ دادید؛ اجازه دهید که به مدت نیم ساعت یا تمام طول شب روی موهای شما بماند.

با یک شامپو بدون سولفات سر خود را بشویید و از یک نرم کننده طبیعی استفاده کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی سفیدی مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

جالوپرو (Jalupro)

جالوپرو یک Biorevitalizer پوستی یا ویتامینه کننده و آب رسان مفید برای پوست است که توسط تزریق به پوست وارد شده و فعالیت خود را توسط موادی به انجام میرساند که میتوانند در فرایند جوان سازی پوست تاثیر گذار بوده و بتدریج موجب بهتر شدن قوام، کم شدن چین و چروکهای پوستی و حتی بهبود رنگ پوست گردد.

جالوپرو در دو نوع متفاوت تولید میشود. این محصول در نوع HMW کمی غلیظ تر بوده جهت پر کردن نقایص پوستی هم استفاده میشود. هر دوی این محصولات توسط شرکت سوئیسی-ایتالیایی به نام Professional Derma SA  در سویس تولید میشود. این شرکت سالهاست در تهیه و تولید قطعات و ملزومات چشم پزشکی و ارتوپدی فعال است. تاثیر این ترکیب در مقالات متعددی چاپ و مورد تایید جوامع علمی قرار دارد.

این ترکیب به عنوان ماده ای  کمکی در درمانهایی که پوست تحت عوامل مختلف دچار تخریب میشود مثل لایه برداری، لیزر درمانی، درم ابریشن، رادیوفرکوئنسی، فیلرهای پوستی، تزریق بوتاکس و غیره  بعنوان احیا کننده و کمک به عوامل ترمیمی میتواند موثر باشد.

ترکیبات جالوپرو چیست؟

هر بسته جالپرو حاوی دو آمپول است که هر یک از آنها حاوی اسیدهای آمینه لئوفیلیزه و پودری است که شامل اسیدهای آمینه گلیسین، L-Proline ، L-Leucine ، L-Lysine میباشند و دو ویال نیز حاوی ماده هیالورونات سدیم است که برای آماده سازی ماده قابل تزریق این مواد را با هم مخلوط نمود.

در موارد زیر از جالپرو استفاده میشود:

۱-  پیری  پوست مثل چین و چروکها و خطوطی که بعلت افزایش سن ایجاد شده

۲- استرچ مارکها که در اثر تغییرات حجمی بافتهای زیر پوست و شکستن کلاژن در زیر پوست ایجاد شده

۳- در کنار کارهای زیبایی، که بعلت زمان بر بودن حصول نتیجه، ممکن است رضایت مشتری را کم نماید

۴- قبل و بعد از اعمال جراحی پوستی برای افزایش نتایج حاصله

در چه محلی جالپرو قابل تزریق است؟

تمامی نواحی صورت و گردن به خصوص خطوطی که بصورت چروک روی گردن ایجاد میشود، دکولته و خطوط پوستی آن، زیر بغل، ناحیه پشت دستها، رانها در قسمت داخلی، شکم بخصوص در نواحی استرچ مارک و ناحیه زانو

جالوپرو (Jalupro)

چگونگی تزریق جالوپرو

شبیه تزریق مزو یعنی به صورت تزریق: میکروپاپول (ناپاژ)،  تزریق خطی، تزریق بادبزنی یا فن شکل، یا تزریق شبکه ای بصورت توری شکل. به منظور کم شدن حس سوزش ناشی از تزریق، میتوان یک بی حسی موضعی با استفاده از لیدوکائین یا پروکائین انجام شود. جهت تزریق موثر محصول، نیدل باید در امتداد چین و چروک وارد شود و سپس به تدریج تزریق شده و نیدل خارج  شود. پس از تزریق، در صورت لزوم، با استفاده از یک ماساژ سبک به منظور شکل دهی و پخش بهتر مواد در  ناحیه تحت درمان اقدام کنید. برای اصلاح چین و چروک های نازک، محل توصیه شده برای تزریق به طور معمول لایه درم پاپیلری/ رتیکولر است. تزریق مقدار کافی از مواد برای اصلاح کامل نقص مهم است. در صورت وجود چین و چروک یا علائم عمیق تر، لازم است برای به دست آوردن نتیجه بهتر، مواد بیشتری در قسمت مرکزی و درعمیق ترین قسمت درم تزریق شود. در صورت لزوم، این عمل با تزریق سطحی تر برای تکمیل درمان قابل انجام است.

تغذیه پوست با اسیدهای آمینه

سلول های بافت پیوندی زیر پوستی فیبروبلاست نامیده می شود. فیبروبلاستها با تولید کلاژن و ترمیم بافتهای شکننده و فرسوده، تضمین سلامت و کشسانی پوست را فراهم میکنند. عملکرد فیبروبلاست ها به دلیل بالا رفتن سن یا دلایل دیگر (عادت به خوردن مواد غذایی خاص، رژیم های غذایی جهت کاهش وزن، سیگار کشیدن، فعالیت بدنی شدید، قرار گرفتن در معرض آفتاب به مرور زمان کاهش می یابد. بنابراین، پوست پیر می شود، خاصیت ارتجاعی ، روشنایی ، حجم از بین می رود و متعاقباً چین و چروک ها ظاهر میشوند. فیبروبلاست ها با استفاده از آمینو اسیدها (گلیسین، L-Proline ، L-Lysine) کلاژن تولید می کنند: فعالیت فیبروبلاستها در تولید کلاژن ضروری هستند. دیده شده وجود مقدار بیشتر اسیدهای آمینه در پوست موجب بیشتر شدن فیبروبلاستها گردیده و تولید کلاژن بیشتری را شاهد خواهیم بود. با فراهم کردن مقدار بیشتری از این مواد، ظاهر پوست تا حد زیادی بهتر دیده می شود.

جالپرو HWM

یک ویتامین رسان و Biorevitalizer پوستی میباشد.

Jalupro HWM یک محلول تزریقی است که به عنوان آب رسان و ویتامینه کننده پوستی عمل می کند و می تواند برای درمان نقایص و چال های پوستی ناشی از چین و چروک های عمیق و زخم ها استفاده شود.

جالوپرو (Jalupro)

برای مطالعه مطلب کامل بر روی جالوپرو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

فیلرهای با پایه اسید هیالورونیک با کراس لینک BDDE با کیفیت مناسب از شرکت Biorivolumetria  ایتالیاست که با توجه به حجم دهی و میزان پر کنندگی و جذب آب خوبی که دارد طرفداران زیادی در بین پزشکان رشته زیبایی ایجاد کرده است.

فن آوری تولید فیلرهای آیدیا

آیدیا ژل تک فازی است که از طریق یک فرایند اتصال متقابل یا کراس لینک طولانی مدت در دمای پایین (اتصال متقابل ملایم) حاصل می شود. اختلاط آهسته باعث می شود تا ماده کراس لینک کننده (BDDE) بهتر و به شکلی یکنواخت تر پخش شود. همچنین مقدار BDDE استفاده شده ۳۰ درصد پایین تر از اکثر سایر محصولات موجود در بازار است ولی دارای همان درجه ویسکوزیته است.

علاوه بر این در تولید آیدیا، در دو وزن مولکولی اسید هیالورونیک، ۱M و ۲M دالتون استفاده می شود که بهترین شرایط را برای انتشار محصول امکان پذیر می کند. این روش تولید نوآورانه طی یک حق امتیاز جهانی ثبت شده است.

اسید هیالورونیک بسیار خالص

اسید هیالورونیک مورد استفاده در ساخت آیدیا  برای داشتن حداکثر استاندارد کیفیت، از نظر خلوص مواد اولیه بسیار بالاست. فقدان کامل اسیدهای نوکلئیک و پروتئین های اضافه، نشان دهنده کیفیت عالی و ایمنی خاص این محصول است. روشهای پیشرفته ای که در آزمایشگاههای شرکت بیوریوولومتریای برای تولید استفاده میشود، آنها را  قادر می سازد محصول بسیار کارآمد و قابل اطمینان را تولید کنند.

انواع محصولات خانواده آیدیا

  • REGENYAL IDEA

یک محصول  اسید هیالورونیک با  قابلیت  جذب عالی (ژل استریل ، فاقد ذرات میکروبی و خصوصیت فیزیولوژیکی) است که به عنوان ماده پر کننده در اصلاح  انوع متوسط چین و چروکها و خطوط ​​ پوستی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. ماده اصلی آن اسید هیالورونیک است که از طریق تخمیر باکتری ها بدست می آید.

فیلرهای خانواده آیدیا (Idea)

  • Regenyal Idea

این فیلر محصولی بیولوژیک با ایمنی بالا است که با استفاده از تصحیح حجمی و ساختار بندی مجدد بافت، جوان سازی و تصحیح در ماتریکس پوستی کامل صورت را امکان پذیر می کند. این محصول کاملاً امتحان شده است  و حالات طبیعی پوست را به روشی فوق العاده بازیابی می کند. این فیلر بطور طبیعی و بسیار خوب در مناطق اطراف محل تزریق پخش می شود و از این طریق توزیع متوازن، یکنواخت و مداومی را ایجاد میکند. اسید هیالورونیک فیلر آیدیا به نحوی ساخته شده که  تا حدی چسبناک و الاستیکی باشد و باعث می شود بدون اینکه تداخلی در سازگاری با این ماده در فرد ایجاد شود خصوصیات طبیعی پوست نیز دست نخورده بماند و در مجموع حجمی طبیعی و شکلی دلخواه از تزریق آیدیا ایجاد شود.

محتویات بسته

  • سرنگ یک میلی لیتر تک: ۱ X 1ml
  • جزوه اطلاعات
  • بسته پک شده حاوی: یک سرنگ یکبار مصرف استریل از پیش پر شده
  • برچسب های مدارک: به مدارک پزشکی بیمار برای شناسایی محصول بچسبانید.
  • دو سوزن استریل: ۲۷
آیدیا ساده Regenyal Idea
غلظت ۲۰میلی گرم در میلیلیتر
نیدل و کانولا ۲ عدد نیدل ۲۷
ماندگاری ۶تا ۸ ماه
محل تزریق خطوط پیشانی. خط اخم  خط خنده
عمق تزریق لایه میانی درم
مجوز وزارت بهداشت دارد
وزن ملکولی  
حجم دهی +++

 

  • Regenyal Idea Lips

REGENYAL IDEA LIPS یک محصول اسید هیالورونیک قابل جذب است که به طور طبیعی با خصوصیات بیولوژیک لب ها جهت بهینه سازی آنها سازگار است.

فیلرهای خانواده آیدیا (Idea)

ایدیا لب ها به طور خاص برای انجام تزریق و تاثیر روی لب ایجاد شده است و با این موارد مشخص می شود:

  • ویسکوزیته پایین (با سوزنهای ۳۰G قابل تزریق است)
  • کنترل تاثیر ژل پس از درمان
  • عدم وجود هرگونه واکنش ادم احتمالی البته پدیده هایی که در عین حال موقتی و کوتاه مدت هستند همانند ایجاد کبودی، می توانند در منطقه دیده شوند.

Regenyal لب محصولی است که منحصراً برای کار روی لب تولید شده است.

محتویات بسته

  • ۱ عدد سرنگ یک میلی لیتر
  • جزوه اطلاعات
  • بسته پک شده حاوی: یک سرنگ یکبار مصرف استریل از پیش پر شده
  • برچسب های مدارک: به مدارک پزشکی بیمار برای شناسایی محصول بچسبانید.
  • دو سوزن استریل: ۲۷ و ۳۰
  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی فیلر آیدیا کلیک کنید.
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

رفع موی زاید توسط لیزر یکی از کم عارضه ترین و موثرترین روشهایی است که جهت حذف موهای بدن توسط پزشکان انجام میگیرد

گرچه ممکن است در ظاهر استفاده از دستگاههای پیشرفته و طبق دستور کارخانه سازنده انجام این کار از عهده هر کسی بر بیاید اما در اصل چنین نیست و پزشک برای رسیدن به این منطور نیاز به رعایت نکاتی را دارد که در ادامه این مقاله برایتان شرح خواهیم داد. همچنین فرد زیبا جو که جهت رفع موهای خود درخواست استفاده از لیزر را دارد هم باید قبل از شروع کار نکاتی را آموزش دیده و رعایت نماید

امروزه استفاده از لیزر جزو رایج ترین اعمال در مطب ها و کلینیک های زیبایی محسوب میشود به نحوی که هیچ مطب و کلینیکی نیست که این وسیله را جهت استفاده در رفع موهای ناخواسته نداشته باشد. صرفه نظر از نوع دستگاه مورد استفاده درین زمینه و تاثیر و قدرت آن شناخت رویش مو و چرخه های رشد و ریزش مو از نکات اولیه درین زمینه محسوب می شود . اینکه آرایشگران به اندازه پزشکان درین کار موفق نیستند یکی  عدم آگاهی آنان از فیزیولوژی رشد و نمو موهاست. همپنین شناخت عوامل موثر بر رشد موها همچون اثرات هورمونهایی مثل تستسترون ، هورمون تیرویید، و دوره های سیکل قاعدگی بسیار مهم بوده عدم شناخت پرمویی ها(هیرسوتیسم) و درمان آن جزو عواملی است که ممکن است  یک دوره لیزر موی زاید را به شکست منجر کرده زیباجو را شاکی و اعتبار محل انجام لیزر را خدشه دار نماید.

مراقبت های پس از لیزر مو

دوره های مراجعه جهت استفاده از لیزر نیز طبق چرخه رشد موها در هر ناحیه از بدن متفاوت بوده عدم شناخت این دوره ها برای کسی که درین زمینه اطلاعاتی ندارد نتیجه مطلوب درمانی بر جا نخواهد گذاشت برای متال دوره رشد در موهای ناحیه صورت تا ۸۰ روز بوده فاز استراحت حداکثر یک هفته ای دارد اما فاز رشد در موهای ساق پا ۳۰ روز است. و فاز استراحت ۵۰ روزه پس برنامه ریزی برای رفع موهای زاید توسط لیزر برای این دو منطقه بسیار متفاوت است

نوع دستگاه و شناخت کارکرد آن روی تیپهای پوستی مختلف و انواع رنگ و ضخامت موها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا استفاده از لیزر الکساندریت روی فردی که پوست تیره با موهای نازک دارد منجر به سوختگی او خواهد شد و لیزر مناسب برای تیپ های پوستی مختلف  بر این قاعده یکسان نیست.

تاثیر دقت اپراتور بر انجام دقیق لیزر هم بسیار مهم است . انجام موثر  لیزر روی مناطق خاص انتخاب درجه قدرت و نفوذ لیزر و خنک کردن محل لیزر با وسیله مناسب همچنین دقت در نحوه رویش مو پس از هرجلسه و برنامه موثر در زمان بندی این مسله تاثیر اپراتور را در رفع موهای ناخواسته معین میکند. که دراین زمینه هم مطالب مهمی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید

اقداماتی که شما به عنوان فرد مراجعه کننده قبل و بعد از شروع لیزر باید انجام دهید

  • بهتر است یک هفته قبل از انجام لیزر ، سولاریوم یا حمام آفتاب نگرفته باشید
  • بهتر است از دوهفته قبل از لیزر، موم اندازی ، بند اندازی، و سیلک اپیل استفاده نکنید
  • استفاده از داروها و مواد لایه بردار مثل ترتینویین یا اسیدهای لایه بردار چه گیاهی و چه شیمیایی از یک هفته قبل از لیزر موی ناخواسته ممنوع است
  • بهتر است قبل از لیزر دوش گرفته باشید
  • یک تا دو روز قبل از لیزر موهای منطقه درخواستی را با تیغ اصلاح شیو نمایید
  • وجود هرگونه ضایعه پوستی در منطقه را به اطلاع پزشکتان رسانده تا راجع به تاثیر لیزر روی آنها بررسی صورت گیرد
  • وجود هرگونه تتو و خالهای بزرگ را به رویت پزشک رسانده تا نسبت به وضعییت لیزر و تاثیر آن روی این گونه نقوش بررسی انجام گیرد
  • شستن محل لیزر پس از ۸ ساعت مجاز است و بهتر است از صابونهای ملایم استفاده شده لیف کشی و ساباندن محل ممنوع است
  • بهتر است پس از لیزر پوشش مناسب ناحیه از نظر پیشگیری از تاثیر آفتاب تا یک هفته حداقل رعایت گردد . در ناحیه صورت از ضد آفتاب استفاده کنید
  • در صورت بروز خارش در ناحیه لیزر از خاراندن آن پرهیز شود
  • وجود کمی قرمزی و سوزش پس از لیزر عادی بوده برای کم کردن آن از کیسه یخ استفاده شود
  • در صورت قرمزی شدید و سوزش زیاد به پزشکتان اطلاع دهید تا درمان مناسب صورت پذیرد
  • اگر محل لیزر دچار تاول و سوختگی واضح شود باید مراقبت های سوختگی مثل استفاده از آنتی بیوتیک موضعی و پانسمان صورت پذیرد و حتما پزشکتان را برای بررسی این مسله و درمان درست در جریان بگذارید
  • در صورت وجود هرگونه بهم ریختگی سیکل قاعدگی قبل ازلیزر به اطلاع پزشکتان رسانده چون ممکن است تنظیم سیکل قاعدگی به بهتر شدن و رفع موهای زایدتان کمک کند
  • در صورت وجود ریزش موی سر به همراه رویش موهای زایدصورت، به اطلاع پزشکتان برسانید ممکن است بعلت افزایش هورمونهای جنسی مردانه باشد

مراقبت های پس از لیزر مو

رعایت  و دانستن نکات زیر برای اپراتور دستگاه لیزر ضروری است

  • همیشه ایمنی بیمار و خودتان اولین نکته در شروع و حین انجام کارتان باشد
  • استفاده از عینک مناسب با نوع لیزر برای خودتان و چشم بند یا عینک مناسب برای مراجعه کننده الزامی است
  • همیشه دستگاهی را که میخواهید به کار ببرید کامل شناخته و تمامی برنامه ها و تغییرات میزان انرژی و عمق نفوذ دستگاه را بدانید
  • شناخت کاملی از تیپهای پوستی داشته باشید و بدانید با تیره شدن پوست درجه انرژی انتخابی لیزر کمتر میشود(با انرژی یکسان، افراد تیره نسبت به روشن پوستها بیشتر دچار سوختگی میشوند). حتی در یک فرد برخی نواحی مثل زیر بغل و ناحیه بیکینی تیره تر از پوست بازو هستند و ممکن است درین نواحی سوختگی ایجاد شود
  • درجه خنکی دستگاه را چک کرده از سرد کردن مناسب آن مطمِن شوید . برخی دستگاهها سرد کننده در سر یا پروب اصلی دستگاه قرار دارد و به همراه شاتها این سرما به ناحیه مورد لیزر میرسد همچنین دستگاههایی هستند که سرد کننده بصورت باد سردی روی موضع لیزر میدمد که اصطلاحا بلویر کولینگ گفته میشود .
  • برای راحتی و سرعت در انجام کار تا حدی سرعت شات را میتوان بالا برد اما با بالا بردن سرعت شات ، مجبور به کم کردن انرژی خواهیم شد تا در صورت حرکت داده نشدن به تناسب ، سوختگی بعلت شاتهای متعدد در یک منطقه کمتر پیش بیاید
  • حتما برنامه ای برای شروع و پایان هر جلسه کاری داشته باشید. مثلا در لیزرتنه به این نحوه برنامه ریزی کنید که محلهای پر مو را ابتدای کار لیزر کنید چون در شروع کار هم تحمل بیمار بالاتر است هم دستگاه سردتر و هم خودتان انرژی و دقت بیشتری دارید
  • حتما واکنش بیمار را به لیزر بررسی و در پرونده او ثبت کنید رضایت از جلسات، انرژی استفاده شده و تعداد شات زده شده همه برای پی بردن به تاثیر لیزر در پروسه ای که انجام میدهید کمک خواهند کرد.
  • تمامی بیماران توسط پزشک ویزیت و در فرم پرونده نحوه درمان و شروع لیزر ثبت شود
  • در پرونده بیمار فرم رضایت اولیه حتما وجود و اخذ رضایت انجام شود . که بعنوان اپراتور کمترین مسولییت گریبانگیر شما باشد
  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیزر موی زائد کلیک کنید.
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
  • ۰
  • ۰

چطور دوش بگیریم؟

دوش گرفتن برای شروع یک روز خوب از جمله مسایل واجب است اما چگونه درست و اصولی دوش بگیریم.

چطور دوش بگیریم؟

متخصصان پوست و مو به ما درین زمینه توصیه هایی کرده اند که خواندن آنها را به همه توصیه میکنیم.

  • زیاد حمام نکنید

طبق گفته متخصصان پوست اگر کسی فعالیت بدنی زیادی ندارد و یا ورزش بصورت روزانه نمیکند و تعریق کمی دارد نیازی به دوش گرفتن روزانه نیست. بصورت معمول یک روز در میان برای کسانی که یک فعالیت معمول را در طی روز انجام میدهند کافیست. در مورد افراد سالمند و بچه های زیر ۵ سال هم دوش گرفتن زیادی موجب خشکی پوست و ایجاد اگزما و مشکلات حساسیتی بیشتری خواهد شد. افراد خیلی کمی وجود دارند که نیاز به دوبار دوش گرفتن در روز دارند. اگر قرار به دوش گرفتن زیاد باشد باید بدانیم نیاز به شستن با شوینده نسبت به حالت عادی کاهش یافته نقاط خاصی از بدن فقط نیاز به شستشو دارند که شامل زیر بغل . ناحیه جنسی و پاها میشود.

  • در زمان کوتاهتری دوش بگیرید

زیاد ماندن در زیر دوش موجب شسته شدن بیشتر پوست و مو از مواد روغنی طبیعی بدن خواهد شد و بخصوص در افراد دارای زمینه حساسیت پوستی موجب بروز خشکی پوست و اگزما خواهد شد. بنابراین متخصصان پوست برای افراد با پوست خشک توصیه به حداکثر ۵ دقیقه دوش گرفتن را دارند.

  • با آب سرد دوش بگیرید

آب داغ باعث پاک شدن سطح پوست از روغنها و رطوبت طبیعی خواهد شد و موجب خشکی پوست میگردد بخصوص در بچه ها و افراد مسن دوش آب داغ خشکی شدیدتری ایجاد میکند. برای موها هم آب داغ موجب آسیب پوست کف سر و همچنین کدورت پوستی خواهد شد و متخصصان طب سنتی هم یکی از علل سفید شدن موها را داغی آب حمام میدانند. یادمان باشد برای براق شدن و شفاف شدن موها از دوش آب سرد نتیجه بهتری خواهیم گرفت. دمای آب در حدی که احساس سرما نکنیم بهترین دما برای دوش گرفتن است.

چطور دوش بگیریم؟

  • موهای خود را زیاد شامپو نزنید

با توجه به قدرت پاک کنندگی شامپوها روی چربی پوست و مو، استفاده از شامپوی مناسب در کمترین حد قابل استفاده از سوی متخصصان پوست و مو توصیه میشود. زیاد شامپو زدن باعث خشکی پوست سر و کدورت آن خواهد شد. همپنین بعلت وجود برخی مواد مثل سولفات در شامپو موهای رنگ شده دچار کاهش رنگ و موهای خاکستری ممکن است سفید شوند.

  • از کم شستن موها احتراز کنید

موها حداقل به یک نوبت شامپو زدن در طول هفته نیاز دارند توصیه میشود شامپوی مناسبی در این زمینه تهیه و استفاده شود. شامپوهای مخصوص موهای خشک قدرت شویندگی بسیار کمتری از شامپوی مخصوص موهای چرب دارند و استفاده اشتباه از شامپوها میتواند باعث مشکلاتی برای پوست سر و موهای شما شود.

  • مناطی از بدن که بیشتر کثیف میشوند را بیشتر بشویید

زیر بغل، ناحیه جنسی و پاها از نظر آلودگی بیشتر نیاز به شستشو دارند. صابون مورد استفاده هم مثل شامپو باید متناسب با خشکی یا چربی پوست استفاده شود. پوست خشک نبایستی خشک تر و پوست چرب باید به خوبی شسته شود.

چطور دوش بگیریم؟

استفاده از شامپو بدن از نظر بهداشتی برای استفاده مناسبتر است و مزیت بیشتری نسبت به صابونها ندارد. استفاده از شوینده مناسب چه صابون و یا چه شامپو بدن باید در جهت کم کردن چربی پوست و یا افزایش رطوبت در پوستهای خشک باشد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه