مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

  • ۰
  • ۰

فاکتورها و عوامل گوناگونی در زیبایی ظاهر و صورت افراد نقش دارند. یکی از فاکتورهای اصلی در این زمینه بهره مندی از موهای سر و ابروی پرپشت و زیبا است. با این وجود امروزه به علل مختلفی امکان دارد که  افراد دچار ریزش مو در سر یا در ابروهای خود باشند این امر باعث نگرانی و کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود.

ما در این مقاله قصد داریم که به ریزش موی سکه ای و علل ریزش موی ابرو و نحوه درمان آن بپردازیم. در این مقاله با به روزترین متدهای درمان انواع ریزش مو آشنا خواهید شد و پاسخ بسیاری از سوالات خود را در این زمینه دریافت خواهید نمود. با ما همراه باشید.

علت ریزش موی ابرو و نحوه درمان آن

ریزش مو سکه ای

آلوپسی آرئاتا یا ریزش مو سکه ای یک بیماری خود ایمنی است. سیستم ایمنی به اشتباه بخشی از بدن را به عنوان عاملی خطرآفرین تشخیص می دهد و به آن حمله می کند. ریزش مو سکه ای فولیکولهای مو را هدف قرار می دهد و باعث می شود که رشد موها مختل شده یا تولید آن ها متوقف شود.

انواع مختلفی از آلوپسی وجود دارد که عبارت هستند از:

  • آلوپسی آرئاتا یا ریزش مو سکه ای که باعث ایجاد نقاط ریزش مو به شکل سکه میشودکه به صورت تصادفی کشف میشوند .
  • آلوپسی یونیورسال که عبارت از ریزش کل موهای فرد است.
  • آلوپسی فیبروزه که باعث ایجاد زخم در پوست سر به همراه جوش و ریزش ابروها می شود.

به نقل از بنیاد ملی آلوپسی آرئاتا محققان هنوز اطلاع کافی که چه امری باعث تحریک و پدیدآیی اپیزودها می شود ندارند ، اما ممکن است که با بازگشت مجدد موها در زمانی که این بیماری غیر فعال است روند بهبودی حاصل شود. آلوپسی آره آتا همچنین این قابلیت را دارد که بر ناخن های دست و پای شما نیز تاثیر بگذارد.

علت ریزش موی ابرو و نحوه درمان آن

علل ریزش موی ابرو

اگر موهای یکی از ابروها یا هر دوی آن ها نازک شده باشد؛ دلایلی همچون عفونت، بیماریهای پوستی، تغییرات هورمونی یا سیستم ایمنی بیش فعال دارد. کمبود مواد مغذی، جراحت های فیزیکی یا استرس عاطفی نیز این قابلیت را دارد که باعث کاهش رشد و بنیه ابروها شود.

با محدودسازی دلایل احتمالی شما و پزشک ممکن است روش های مناسبی را جهت پیشگیری، معکوس سازی یا به حداقل رسانی ریزش موی ابروی خود پیدا کنید.

کمبود مواد مغذی

بدن انسان به مواد غذایی از جمله منابع انرژی (کربو هیدرات ها، پروتیین ها، چربی ها)، آمینو اسیدها و اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. برخی از این عوامل رشد مو را حفظ می کنند و بر رشد مو تاثیر به سزایی دارند؛ بنابراین کمبود هر یک از آن ها ممکن است که باعث ریزش مو شود.

کمبود ویتامین A  و یا روی (زینک) این قابلیت را دارد که رشد سلولی را کاهش دهد و مانع از افزایش نیروی تولید چربی مرطوب کننده پوست سر شود. دیگر کمبودهای مواد مغذی ویژه که ممکن است بر ریزش مو تاثیر بگذارد را در ادامه ذکر می کنیم:

  • بیوتین (ویتامین B7)
  • ویتامین C (رشد کلاژن)
  • آهن
  • ویتامین های E،B12 و D
  • اسیدهای چرب امگا ۳

اگزما (درماتیت آتوپیک)

اگزما عبارت از التهاب پوست است که خارش، قرمزی، چرک و سوزش را به همراه دارد. این عارضه به وسیله یک سیستم ایمنی فوق حساس تحریک می شود و ممکن است که به عنوان یک عامل بروز ناگهانی یا یک عارضه در حال پیشرفت خود را نشان دهد.

از آنجا که فولیکولیهای مو درون پوست قرار دارند؛ اگزما ممکن است که رشد درست موها را دچار اختلال کند.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی در اثر تماس با آلرژن یا ماده محرک سمی مثل رنگ مو یا ترکیبات اضافه شونده به موها ایجاد می شود. ممکن است که احساس خارش یا سوزش را تجربه کنید. اگر قسمت نزدیک به ابروهای شما تحت تاثیر این عارضه باشد، التهاب رشد مو را دچار مشکل می کند.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک معمولا یک عارضه در حال پیشرفت به شمار می آید. دانشمندان بر این باور هستند که این بیماری از قارچ یا تولید بیش از حد چربی درون پوست ناشی می شود. درماتیت سبوریک حتی در ابروها بروز شوره را به همراه دارد.

استرس و اضطراب

استرس و اضطراب بیش از حد ممکن است که موجب تغییرات فیزیولوژیکی از جمله کاهش دریافت اکسیژن در فولیکولهای مو و نوسان هورمونی در سطوح ایمنی شود که ریزش مو را به همراه دارد.

عوامل دیگر ریزش موی ابرو

عوامل ژنتیکی، پیری، مشکلات تیروئید، شیمی درمانی، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی خصوصا محصولات بی کیفیت، مشکلات حین زایمان و موارد دیگر از جمله عوامل متعددی هستند که باعث افزایش احتمال ریزش مو در ابروها، مژه ها یا موهای سر می شوند.

علت ریزش موی ابرو و نحوه درمان آن

درمان ریزش موی ابرو

اولین قدم جهت توقف روند ریزش ابرو و آغاز درمان مراجعه به یک پزشک و ریشه یابی علت اصلی ریزش ابرو است. در ادامه برخی روش های درمانی مناسب را توضیح می دهیم. به طوری که پس از آشنایی با آن ها به بهترین شکل این مشکل را برطرف کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • ۹۹/۰۴/۲۲
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی