مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

  • ۰
  • ۰

آرگان

روغن آرگان قرنهاست که برای انواع مواد غذایی ، مواد آرایشی و آرایشی استفاده می شود. سرشار از مواد مغذی ضروری، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که روغن آرگان ممکن است به جلوگیری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی، دیابت و سرطان نیز کمک کند.

آرگان

روغن آرگان یک روغن گیاهی است که از هسته درخت آرگان (Argania spinosa) تولید شده و بومی کشور مراکش است. در مراکش روغن آرگان به صورت خوراکی از جمله بر روی نان صبحانه یا روی کوسکوس یا ماکارونی (پاستا) استفاده می شود. همچنین برای تولید لوازم آرایشی هم از آن استفاده می شود

استفاده های آرایشی و بهداشتی

شرکت Shea Terra Organics اولین شرکتی بود که روغن آرگان را در ایالات متحده در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه کرد. از این زمان به بعد روغن آرگان به طور فزاینده ای در محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از مو محبوبیت یافت . از سال ۲۰۲۰ بیشترین رشد تقاضا در صنعت آرایشی و بهداشتی در مصرف روغن آرگان اتفاق افتاده است. درحال حاضر از روغن آرگان برای کرم های صورت همچنین به عنوان ماده براق کننده لب، شامپوها، مرطوب کننده ها و صابون ها و همچنین بعنوان نرم کننده و براق کننده موها استفاده می شود.

آرگان

خواص روغن آرگان

این ماده دارای مواد مغذی ضروری است. روغن آرگان در درجه اول از اسیدهای چرب و انواع ترکیبات فنلی تشکیل شده است.

بیشتر چربی روغن آرگان از اولئیک و اسید لینولئیک ناشی می شود. تقریباً ۳۶-۲۹٪ از محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا ۶ حاصل می شود و این منبع خوبی برای این ماده مغذی اساسی برای انسان است.

اسید اولئیک  ۴۹-۴۳٪ از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم است. این اسید چرب همچنین در روغن زیتون نیز وجود دارد.

اسید اولئیک به دلیل تأثیر مثبت آن بر سلامت قلب مشهور است

علاوه بر این ، روغن آرگان منبع غنی ویتامین E است که برای پوست، مو و چشم سالم لازم است. این ویتامین همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند اثبات شده ای است.

آرگان

روغن آرگان دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است

ترکیبات مختلف فنلیک موجود در روغن آرگان احتمالاً مسئول بسیاری از ظرفیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است.

روغن آرگان سرشار از ویتامین E یا توکوفرول است که یک ویتامین محلول در چربی است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مضر رادیکالهای آزاد عمل می کند

سایر ترکیبات موجود در روغن آرگان مانند CoQ10، ملاتونین و استرولهای گیاهی نیز در ظرفیت آنتی اکسیدانی آن نقش دارند.

علاوه بر این برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن آرگان بر روی پوست التهاب ناشی از صدمات یا عفونت ها را نیز کاهش میدهد.

اگرچه این نتایج دلگرم کننده است تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی استفاده از روغن آرگان در داروهای ضد التهاب و استرس اکسیداتیو مورد نیاز است.

روغن آرگان ممکن است علائم پیری پوست را کاهش دهد

روغن آرگان به سرعت به یک ماده محبوب بسیاری از محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی روغن آرگان ممکن است با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو باعث کند شدن روند پیری پوست شود. همچنین ممکن است باعث ترمیم و مراقبت از پوست سالم هنگام استفاده مستقیم بر روی پوست شما شود. بنابراین علائم بصری پیری مانند چین و چروک ها را کاهش دهد.

برخی مطالعات انسانی نشان می دهد که روغن آرگان چه از طریق خوراکی و یا مصرف مستقیم روی پوست برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و هیدراسیون در زنان یائسه نیز مؤثر است.

روغن آرگان ممکن است برخی از مشکلات پوستی را درمان کند

روغن آرگان برای ده ها سال به ویژه در شمال آفریقا، از آنجا که منشاء درختان آرگان است، یک درمان خانگی محبوب برای درمان شرایط التهابی پوست بوده است.

اگرچه شواهد علمی محدودی در مورد توانایی روغن آرگان در درمان عفونت های خاص پوست وجود دارد، اما هنوز هم به طور مکرر برای این منظور استفاده می شود. با این حال ، تحقیقات کنونی نشان می دهد که روغن آرگان حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهاب است ، به همین دلیل به نظر می رسد که این ماده میتواند التهابات پوست را درمان کند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو آرگان کلیک کنید.

  • ۹۹/۰۴/۰۷
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی