مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

  • ۰
  • ۰

بابونه گیاهی است که در مناطق آب و هوای معتدل درسراسر جهان بصورت خودرو یا وحشی یافت میشود. بخاطر خواص درمانی آن در برخی کشورها  مثل آلمان، لهستان و اتریش بصورت صنعتی هم کشت می شود. گل های ریز آن که به رنگ زرد مایل به نارنجی هستند، قسمت فعال گیاه است. طبق گفته “دائره المعارف مصور داروهای شفابخش”  گل های بابونه برای انواع درمان ها داروهایی ملایم اما قدرتمند هستند.

روغنها و عصاره غلیظ حاصل از گیاهان به دلیل مزایای بالقوه خود در سلامتی بسیار محبوب شده اند. در مورد اسانس بابونه تحقیقات بسیار خوبی انجام شده و با گذشت سالها اثر مفید آن برای درمان انواع بیماری ها و شرایط اثبات شده است.

در این مقاله نگاهی دقیق تر به فواید روغن بابونه و چگونگی استفاده ایمن از آن خواهیم انداخت.

بابونه در ریزش مو

“دائرالمعارف مصور داروهای شفابخش” ؛ نورمن شالی ؛ ۱۹۹۸

” استفاده از بابونه بخاطر خواص آن برای تسکین و آرامش ذهن و بدن، درمانی شایع برای کمک به خواب و کمک به بهبود پوست ملتهب یا تحریک شده است. ”

تفاوت بابونه رومی و آلمانی در چیست؟

روغن بابونه از گیاه بابونه در حقیقت با گلهای مرواریدی بابونه به دست می آید.

دو نوع مختلف بابونه وجود دارد که ممکن است با آن روبرو شوید:

  • بابونه آلمانی (Matricaria Recutita یا Chamomilla Recutita)

بابونه در ریزش مو

  • بابونه رومی (Chamaemelum Nobile یا Anthemis Nobilis)

بابونه در ریزش مو

این دو گیاه از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند. علاوه بر این، ترکیب شیمیایی مواد فعال آنها کمی متفاوت است. تحقیقات در مورد هردو انجام شده است. ماده موثره ای که بیشتر مورد تحقیق قرار گرفته است chamazulene  است که مقدار آن در بابونه آلمانی از نوع رومی آن بالاتر است.

مزایای عصاره بابونه چیست؟

استفاده از بابونه در متون پزشکی از مصر باستان، یونان و روم شرح داده شده است. در طول قرن ها از آن استفاده شده است: تعدادی از مزایای بابونه شامل:

کمک به رفع ناراحتی های گوارشی مانند سوء هاضمه، حالت تهوع یا تولید گاز

ترمیم زخم ها، از جمله زخم های دیابتی و زخم های بستر

تسکین اضطراب و هیجان

کاهش التهاب و حساسیت پوستی مانند اگزما یا بثورات جلدی

ضد التهاب و تسکین درد برای شرایطی مانند کمردرد، نورالژی یا ورم مفاصل

تسهیل کننده خواب

کاهش دهنده قند خون و کمک به کنترل و درمان دیابت

درمان برخی سرطان ها

مطالعات و تحقیقات علمی

مطالعات و تحقیقات زیادی از دیر باز بر روی بابونه و اثراتش انجام شده برای مثال اینکه یک پژوهش معتبر در سال ۲۰۱۸ تایید کرد که عصاره بابونه رومی در بهبود زخم عفونی و آلوده در موش موثر است. در این تحقیق مشخص شد استفاده از پماد بابونه در مقایسه با پماد تتراسایکلین و دارونماها دارای اثر و بهبودی معنی داری در ترمیم و درمان زخم داشته است و فعالیت ضد باکتریایی موثری نیز دارد.

یک منبع معتبر از مطالعه درسال ۲۰۱۹ تأثیر عصاره بابونه آلمانی بر سلولهای سرطانی در محیط کشت  سلولی را ارزیابی کرد. محققان دریافتند که سلولهای سرطانی هنگام درمان با عصاره بابونه به احتمال زیاد می میرند. در همین مطالعه همچنین مشخص شد که درمان با عصاره بابونه باعث کاهش توانایی سلول های سرطانی در رشد رگ های خونی (آنژیوژنز) میشود که برای زنده نگه داشتن تومورها لازم است واین مسأله موجب مرگ سلولهای سرطانی خواهد شد. یکی دیگر از تحقیقات اخیر با منبع معتبر به بررسی مؤلفه ای از روغن بابونه به نام آپیژنین پرداخته است. آنها دریافتند که اپیژنین هم کاهش رشد در سلولهای سرطانی ایجاد میکند و هم سرعت مرگ سلول سرطانی را تسریع می کند.

در تحقیق دیگری محققان در یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۰، تأثیر روغن بابونه آلمانی را در تسکین درماتیت آتوپیک و التهابات اگزمایی در موش با استفاده از آن بر روی پوست او ارزیابی کردند. آنها دریافتند که نشانگرهای مرتبط با آلرژی در موشهایی که روغن بابونه دریافت کرده اند در مقایسه با آنهایی که نکردند به طور قابل توجهی پایین تر بودند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • ۹۹/۰۴/۰۱
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی