مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

  • ۰
  • ۰

روش ها و آزمایشات تشخیصی علل ریزش مو

بررسی الگوی ریزش مو در زنان

برای این موضوع دو الگو وجود دارد که مقیاسی جهت بررسی تراکم موهای زنان میباشند و توسط اکثر متخصصان ریزش مو استفاده می شود: مقیاس لودویگ (Ludwig) و مقیاس ساوین (Savin). در کل هر دو آنها یکسان هستند به جز این که مقیاس ساوین نازک شدن کلی را هم اندازه می گیرد.

روش ها و آزمایشات تشخیصی علل ریزش مو

در مقیاس ساوین Savin که در اینجا نشان داده شده است ، هشت تصویر از تراکم بالای سر نشان داده شده که بازتابی ازعدم ریزش مو تا ریزش شدید مو را نشان می دهد.

نوع پیشرفته یا Advanced به ندرت درزنان مشاهده می شود همچنین نمونه ردیف پایین سمت راست (فرونتال،Frontal) نیزخیلی رایج نیست.

بررسی شرح حال و سوابق خانوادگی

این سوابق شامل مشکلاتی هستند که میتوانند پزشک را در تشخیص علت ریزش مو کمک کنند مثل سابقه خانوادگی ریزش موی آندروژنیک، برسی سوابق بیماریهای تخمدانی (تخمدان پلی کیستیک در سایر افراد خانواده) و بررسی شرح حال همچون بیماری شدید، سابقه زایمان در شش ماه اخیر، بررسی رژیم غذایی نامناسب، کاهش وزن، خونریزی های شدید دوران قاعدگی یا مسایلی همچون یائسگی در بررسی شرح حال در نظر گرفته میشوند در حالیکه داروهای مصرفی فرد هم میتواند یکی از علل ریزش مو باشد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • ۹۸/۱۲/۰۷
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی