مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

  • ۰
  • ۰

قرصی برای جلوگیری از ریزش مو

برای خنثی شدن اثر نازک شوندگی موها فیناستراید داروی موثری است. این دارو روی ۸۰ درصد مردان موثر است و با نام تجاری PROPESIA شناخته میشود. این دارو با کاهش سطح هورمونی DHT (یکی از مشتقات هورمون تستسترون و عامل چروکیده شدن و از بین رفتن فولیکولهای مو) ریزش مو را تا حد زیادی کنترل خواهد کرد. قرص ۱ میلیگرمی آن تاثیر کافی در جلوگیری از ریزش مو را دارد.

داروهای شیمیایی  کم کننده سرعت ریزش مو

فیناستراید ریزش مو را تا ۸۸ درصد کاهش داده و باعث افزایش ۶۶ درصدی رویش مجدد موها میشود. این دارو باید هر روز مصرف شود و برای تهیه آن نسخه پزشک لازم است. برای دیدن نتایج فیناستراید باید کمی صبور بود چون رویش مجددی که قابل رویت باشد گاهی تا ۶ ماه  طول میکشد.

در آزمایشات بالینی انجام شده ۳ درصد از مردان دچار عوارضی همچون کاهش تمایل جنسی پیدا میکنند که ممکن است بعد از قطع مصرف هم گاهی باقی بماند. استفاده از این دارو در زنان دوره باروری ممنوع است و حتی بهتر است زن باردار از لمس دارو نیز پرهیز کند چون احتمال تاثیر روی جنین و ایجاد نقایص جنینی وجود دارد.

یک روش  مالشی

استفاده روزانه از قرص خوراکی برای برخی راحت نیست ماینوکسیدیل با نام تجاری Rogain دارویی بصورت محلول یا فوم است که به پوست سر پاشیده یا مالش داده میشود. دوز ۵ درصد از این محصول برای مردان تاثیر بیشتری دارد.  برای زنان از غلظت ۲درصد این محلول استفاده میشود. در مطالعات اثبات شده تایید گردیده که این دارو میتواند به رشد موها کمک کرده و در نگهداری موهای در حال ریزش نیز کمک کند.

داروهای شیمیایی  کم کننده سرعت ریزش مو

هرچه استفاده از ماینوکسیدیل زودتر شروع شود تاثیر بهتری دارد . تهیه آن نیازی به نسخه پزشک نداشته و باید حداقل ۴ ماه از آن استفاده شود که تاثیر آن قابل مشاهده باشد.

گرچه ممکن است با استفاده از فیناستراید تاثیر بیشتری از ماینوکسیدیل دیده شود اما عوارض کمتر آن نسبت به فیناستراید و همچنین بدون عارضه بودن برای خانمها استفاده از آن را شایع تر کرده است.

برای بهترین نتیجه باید دوبار در شبانه روز از ماینوکسیدل استفاده نمود.  ماینوکسیدیل را روی کف سر ریخته ماساژ دهید تا خشک شود. عوارض آن تحریک کف سر و کدر شدن موهاست.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

  • ۹۸/۱۱/۳۰
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی