مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

  • ۰
  • ۰

عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن همانند هر جراحی بزرگ دیگری دارای خطراتی مانند خونریزی و واکنش به داروی بیهوشی است. مشکلات احتمالی مربوط به جراحی لیپوساکشن عبارتند از:

  • بی نظمی های کانتور: پوست شما در پی حذف ناهموار چربی، الاستیسیته ی ضعیف و التیام غیرمعمول ممکن است موج دار و پر از برآمدگی شود. این تغییرات ممکن است دائمی باشد. محل های ورود لوله کانول که در طول جراحی لیپوساکشن استفاده می شود، ممکن است به صورت لک بر روی پوست باقی بماند.
  • تجمع سیال: ممکن است سیال در زیر پوست تشکیل شود. جراح شما ممکن است برای تخلیه این سیال از یک سوزن استفاده کند. ممکن است در ناحیه آسیب دیده احساس بی حسی موقت و یا دائمی داشته باشید، سوزش موقت عصبی نیز ممکن است.
  • عفونت: با اینکه عفونت های پوستی بسیار نادر است اما ممکن است پیش بیاید.
  • آسیب به اندام های داخلی: زمانی که لوله کانول کمی عمیق تر وارد بدن می شود ممکن باعث سوراخ شدن یک عضو داخلی شود، البته لازم است بدانید که این مسئله به ندرت اتفاق می افتد.
  • آمبولی چربی: قطعات چربی شکسته شده ممکن است در یک رگ خونی به دام افتاده و در ریه جمع شود، آمبولی چربی یک وضعیت اورژانسی پزشکی است.

 

در نهایت لازم است توجه داشته باشید که شما با انتخاب یک جراح متخصص باسابقه و سرشناس می توانید احتمال بروز عوارض فوق را به طور چشمگیری کاهش دهید.

 

اقدامات لازم قبل از جراحی لیپوساکشن

 

سوابق پزشکی و داروها

قبل از انجام جراحی لیپوساکشن با جراح خود درباره آنچه که از این عمل جراحی انتظار دارید، صحبت کنید. سابقه پزشکی خود را مرور کنید، یک لیست از هر شرایط پزشکی که دارید و هر مکمل و دارویی که مصرف می کنید، تهیه کنید و در جلسه مشاوره در اختیار متخصص خود قرار دهید.

ممکن است جراح شما توصیه کند که حداقل دو هفته قبل از جراحی لیپوساکشن، مصرف داروهای خاص مانند blood thinners  و NSAIDs را قطع کنید.

 

اقدامات احتیاطی دیگر

اگر تنها برای مقدار کمی چربی در یک ناحیه کوچک نیاز به جراحی لیپوساکشن داشته باشید، ممکن است این جراحی در کلینیک متخصص شما انجام شود. اما اگر نیاز به برداشتن مقدار زیادی از چربی در یک جلسه داشته باشید، جراحی ممکن است در بیمارستان انجام شود و پس از آن شما یک شبانه روز برای مراقبت های بیشتر در بیمارستان بستری شوید. به همین منظور لازم است یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما پس از جراحی در کنار شما باشند.

 Ù„یپوساکشن چیست؟ موارد استفاده، مزایا و خطرات آن

مواردی که شما می توانید انتظار داشته باشید

قبل از عمل

قبل از جراحی لیپوساکشن، جراح شما دایره و خطوطی را بر روی منطقه مد نظر، علامت گذاری می کند. همچنین ممکن است قبل از عمل، عکس های از ناحیه تحت درمان برای مقایسه نتیجه قبل و بعد از جراحی، گرفته شود.

نحوه جراحی لیپوساکشن به روش خاصی که مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد:

  • لیپوساکشن تومیسنت: این روش رایج ترین نوع لیپوساکشن است. ابتدا جراح محلول استریل را تزریق می کند – محلول استریل مخلوطی از آب شور که به حذف چربی کمک می کند، بی حسی ( لیدوکائین ) برای از بین بردن درد و دارو ( اپی نفرین ) که باعث انقباض رگ های خونی می شود -. مخلوط مایع باعث سفت شدن ناحیه تحت درمان می شود. سپس جراح برش های کوچکی بر روی پوست شما جهت ورود لوله نازک به نام کانول ایجاد می کند. کانول به یک دستگاه خلاء متصل می شود تا چربی ها و مایعات بدن را از ناحیه مد نظر جدا کند. مایع بدنی شما از طریق تزریق وریدی ( IV ) دوباره تجدید می شود.
  • لیپوساکشن اولتراسونیک ( UAL ): این نوع از لیپوساکشن گاهی اوقات ممکن است به همراه لیپوساکشن تومیسنت مورد استفاده قرار گیرد. به هنگام انجام UAL جراح یک میله فلزی را در پوست شما وارد می کند تا انرژی اولتراسونیک ( مافوق صوت ) در زیر پوست شما منتشر شود. این شکاف دیواره های سلولی چربی را تجزیه و حذف کردن چربی ها را آسان تر می کند.
  • لیپوساکشن با لیزر ( LAL ): در این تکنیک از نور لیزر با شدت بالا برای حذف چربی ها استفاده می شود. در طول LAL، جراح یک فیبر لیزری را از طریق یک برش کوچک وارد کرده و رسوبات چربی را امولسیون می کند. سپس این چربی ها از طریق یک کانول خارج می شود.
  • لیپوساکشن به کمک نیرو ( Powered ): در این روش از لیپوساکشن از یک نوع کانول که به سرعت به جلو و عقب حرکت می کند، استفاده می شود. این ارتعاش به جراح شما این اجازه را می دهد تا چربی های سفت را به راحتی حذف کند.

 برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن کلیک کنید.

  • ۹۸/۰۵/۰۲
  • مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی